Pentru clientii non-casnici mici consumatori, cu contracte reglementate (tarif Serviciu Universal - Componenta de Piata Concurentiala, FUI - Furnizor de Ultima Instanta):
- Citirea contorului se va realiza de catre operatorul de distributie cu o periodicitate de 3 luni calendaristice, pentru clientii cu consum mic, sub 0,012 GWh/an;
- Facturarea va fi lunara, structura standard a facturii fiind: regularizare (consum realizat), adunat cu estimatul pana la finalul lunii de consum, sau estimat pe baza consumului realizat intr-o perioada similara/ consum estimat contractat);
- In general pe parcursul unui an calendaristic clientul va primi 12 facturi de energie electrica: 4 facturi de regularizare adunat cu estimatul pana la finalul lunii de consum si 8 facturi de estimat;
- Facturarea taxelor Radio - TV va fi trimestriala (in lunile martie, iunie, septembrie si decembrie). Acestea nu sunt incluse in factura de energie electrica, avand un format separat. Totodata va fi transmisa in acelasi plic cu factura de energie electrica pentru fiecare client in parte.
- Taxele de deconectare/ reconectare nu sunt incluse in factura de energie electrica indiferent daca operatiunile de deconectare/ reconectare sunt realizate in sistem cu sau fara index citit. Pentru aceste taxe sunt emise facturi separate de cele de energie.
Pentru clientii non-casnici mari consumatori, cu contracte reglementate (tarif Serviciu Universal - Componenta de Piata Concurentiala, FUI - Furnizor de Ultima Instanta):
- Citirea contorului se va realiza de catre operatorul de distributie cu o periodicitate lunara, la finalul perioadei de consum;
- Facturare se va face lunar prin emiterea a doua facturi: o factura de regularizare (consum realizat), avand data emiterii aceeasi cu ultima zi a lunii calendaristice de consum, si o factura de estimat avand data emiterii aceeasi cu prima zi din luna urmatoare de consum;
- In general pe parcursul unui an calendaristic clientul va primi 24 facturi de energie electrica: 12 facturi de regularizare si 12 facturi de estimat;
- Facturarea taxelor Radio - TV va fi trimestriala (in lunile martie, iunie, septembrie si decembrie). Acestea nu sunt incluse in factura de energie electrica, avad un format separat, factura aferenta fiind transmisa in acelasi plic cu factura de energie electrica, pentru fiecare client in parte;
- Taxele de deconectare/reconectare nu sunt incluse in factura de energie electrica indiferent daca operatiunile de deconectare/reconectare sunt realizate in sistem cu sau fara index citit, fiind emise facturi separate de cele de energie.
Pentru clientii non-casnici cu citire lunara, se emit 2 tipuri de facturi:
- Facturile de regularizare se emit, cu data ultimei zile din luna, cu ocazia citirii contoarelor. Fiecare factura are doua pagini, prima pagina este factura propriu-zisa iar a doua pagina reprezinta detalii factura unde se afiseaza indexul nou si indexul vechi citit pe contor, cantitatea de energie electrica inregistrata de contor pe perioada de facturare, valoarea care rezulta ca diferenta intre indexul nou si vechi, citite pe contor. Pentru a vizualiza un model de astfel de factura, click aici.
- Facturile de estimat se emit odata cu factura de regularizare, cu data primei zile din luna urmatoare facturii de regularizare, prima pagina este factura propriu-zisa, iar a doua pagina reprezinta detalii factura unde se afiseaza energia contractata, in functie de tipurile de tarife la care se factureaza. Pentru a vizualiza un model de astfel de factura, click aici.
Pentru a vizualiza informatiile publicate pe verso factura, click aici.
Perioada de la emiterea facturilor pana la expedierea catre Compania Nationala Posta Romana, conform contractului de furnizare de servicii incheiat intre Compania CEZ si prestatorul extern, privind serviciile de imprimare centralizata, implicuire a facturilor si altor documente de corespondenta pentru clientii Companiei CEZ si predarea acestora la Compania Nationala Posta Romana sau la alta companie de curierat este de 48 de ore, calculate pentru zilele lucratoare.
Termenul de expediere a serviciilor de distribuire, prin intermediul Companiei Nationale Posta Romana, a trimiterilor de corespondenta neprioritara interna din serviciul standard, respectiv de corespondenta cu confirmare de primire, a plicurilor continand facturi si alte documente de corespondenta, este de z+ 4 zile (unde „z" este data livrarii la Compania Nationala Posta Romana), conform obligatiei contractuale a prestatorului.
In situatia in care a fost activat serviciul de primire a facturii in format electronic, aceasta este transmisa in maximum 24 de ore de la emitere.
Pentru a activa serviciul de primire a facturii in format electronic, click aici.
Daca nu ati primit factura, puteti solicita copia acesteia, ori de cate ori considerati necesar acest lucru, prin unul din canalele de comunicare puse la dispozitia dumneavoastra:
- telefonic, apeland Info Linia CEZ la numarul unic 0251 929 (numarul prin care se asigura furnizarea informatiilor comerciale zilnic in intervalul orar 08:00 - 20:00)
- direct, la oricare Centru de Relatii Clienti CEZ
- prin servicii de corespondenta, la adresa: CEZ Romania SA, localitatea Targu-Jiu, Strada Depozitelor, numarul 2, judetul Gorj, cod postal 210238
- prin fax, la numarul 0248524834/ 0248524832
- online - click aici