Stimate Client,
Ori de cate ori apare o neconformitate in derularea parteneriatului nostru, te rugam sa ne semnalezi acest aspect, in cel mai scurt timp posibil, de la identificarea acesteia.
Te asiguram ca vom depune toate eforturile pentru a o corecta si, cu cat informatiile furnizate de tine vor fi mai exacte, cu atat timpii de solutionare se vor micsora corespunzator.
Iata mai jos cateva informatii utile despre modul de inregistrare si solutionare a sesizarilor:
Conform Procedurii - cadru privind obligatia furnizorilor de energie electrica si gaze naturale de solutionare a plangerilor clientilor finali aprobata prin Ordinul 16/18.03.2015.
Denumire Centre Contact | Mod adresare | Detalii adresa | Program de lucru |
---|---|---|---|
Centru de Relatii Clienti Alexandria | Direct la ghiseu | Alexandria, str. Dunarii, nr. 145 | de Luni pana Vineri intre orele 08:30 - 16:30 (12:30-13:00 pauza de pranz) |
Centru de Relatii Clienti Bailesti | Direct la ghiseu | Bailesti , str. Victoriei, nr. 98 | de Luni pana Vineri intre orele 08:30 - 16:30 (12:30-13:00 pauza de pranz) |
Centru de Relatii Clienti Campulung | Direct la ghiseu | Campulung, str. Nicolae Iorga, bl. 3, sc. A, ap. 3, jud. Arges | de Luni pana Vineri intre orele 08:30 - 16:30 (12:30-13:00 pauza de pranz) |
Centru de Relatii Clienti Caracal | Direct la ghiseu | Caracal, str. Piata Victoriei, bl. 1ABC, parter | de Luni pana Vineri intre orele 08:30 - 16:30 (12:30-13:00 pauza de pranz) |
Centru de Relatii Clienti Craiova | Direct la ghiseu | Craiova, str. Calea Severinului, nr. 97 | de Luni pana Vineri intre orele 08:30 - 16:30 (12:30-13:00 pauza de pranz) |
Centru de Relatii Clienti Dragasani | Direct la ghiseu | Dragasani, str. Gherea, nr. 414, bl. T3, sc. E, parter | de Luni pana Vineri intre orele 08:30 - 16:30 (12:30-13:00 pauza de pranz) |
Centru de Relatii Clienti Drobeta-Turnu Severin | Direct la ghiseu | Drobeta-Turnu Severin, b-dul Revolutiei, Nr. 19 | de Luni pana Vineri intre orele 08:30 - 16:30 (12:30-13:00 pauza de pranz) |
Centru de Relatii Clienti Pitesti | Direct la ghiseu | Pitesti, str. Darzu, nr. 1A | de Luni pana Vineri intre orele 08:30 - 16:30 (12:30-13:00 pauza de pranz) |
Centru de Relatii Clienti Ramnicu Valcea | Direct la ghiseu | Ramnicu Valcea, str. Stirbei Voda, nr. 7 | de Luni pana Vineri intre orele 08:30 - 16:30 (12:30-13:00 pauza de pranz) |
Centru de Relatii Clienti Rosiori de Vede | Direct la ghiseu | Rosiori de Vede, str. Oituz, nr. 11 | de Luni pana Vineri intre orele 08:30 - 16:30 (12:30-13:00 pauza de pranz) |
Centru de Relatii Clienti Slatina | Direct la ghiseu | Slatina, str. Primaverii, nr. 18B | de Luni pana Vineri intre orele 08:30 - 16:30 (12:30-13:00 pauza de pranz) |
Centru de Relatii Clienti Targu Jiu | Direct la ghiseu | Targu Jiu, str. G-ral Gh. Magheru, bl. 6, parter | de Luni pana Vineri intre orele 08:30 - 16:30 (12:30-13:00 pauza de pranz) |
Centru de Relatii Clienti Timisoara | Direct la ghiseu | Timisoara, str. 16 Decembrie 1989, nr. 8, ap. 2/ A2 | de Luni pana Vineri intre orele 09:00 - 17:00 |
Centru de Relatii Clienti Videle | Direct la ghiseu | Videle, str. Aleea FRE, nr. 1, cam. P03 | de Luni pana Vineri intre orele 08:30 - 16:30 (12:30-13:00 pauza de pranz) |
Centru de Relatii Clienti Corabia | Direct la ghiseu | Corabia, str. Bibescu Voda, nr. 21, jud. Olt |
Din 20 octombrie 2021 este închis temporar. Miercuri intre orele 08:30 - 16:30 (12:30-13:00 pauza de pranz) |
Centru de Relatii Clienti Curtea de Arges | Direct la ghiseu | Curtea de Arges, str. 1 Decembrie 1918, nr. 2B, jud. Arges |
de Miercuri pana Vineri 08:30 - 16:30 (12:30-13:00 pauza de pranz) |
Centru de Relatii Clienti Bechet
|
Direct la ghiseu | Bechet, str. Tudor Arghezi, nr. 17, jud. Dolj |
Din 20 octombrie 2021 este închis temporar. Miercuri 08:30 - 16:30 (12:30-13:00 pauza de pranz) |
Centru de Relatii Clienti Vanju Mare | Direct la ghiseu | Vanju Mare, str. Doctor Victor Gomoiu, nr. 9, jud. Mehedinti |
Din 20 octombrie 2021 este închis temporar. Vineri 08:30 - 16:30 (12:30-13:00 pauza de pranz) |
Centrul de Relatii cu Clientii Calimanesti |
Direct la ghiseu |
Calimanesti, Calea lui Traian, nr. 670, jud. Valcea |
Din 20 octombrie 2021 este închis temporar. Marti, ora 08:30 - 16:30 (12:30-13:00 pauza de pranz) |
Centrul de Relatii cu Clientii Horezu |
Direct la ghiseu |
Horezu, str. Tudor Vladimirescu, nr. 19, jud. Valcea |
Din 20 octombrie 2021 este închis temporar. Miercuri, ora 08:30 - 16:30 (12:30-13:00 pauza de pranz) |
Centrul de Relatii cu Clientii Filiasi |
Direct la ghiseu |
Filiasi, bld. Racoteanu, nr. 145, bl. UMPS, parter, jud. Dolj |
Din 20 octombrie 2021 este închis temporar. Vineri, ora 08:30 - 16:30 (12:30-13:00 pauza de pranz) |
Centrul de Relatii cu Clientii Orsova | Direct la ghiseu | Orsova, strada Crizantemelor, Nr.2 B, jud. Mehedinti |
Din 20 octombrie 2021 este închis temporar. Joi, ora 08:30 - 16:30 (12:30-13:00 pauza de pranz) |
Centrul de Relatii cu Clientii Baia de Arama | Direct la ghiseu | Baia de Arama, strada Tudor Vladimirescu, nr. 8, jud. Mehedinti |
Din 20 octombrie 2021 este închis temporar. Marti, ora 08:30 - 16:30 (12:30-13:00 pauza de pranz) |
Centrul de Relatii cu Clientii Iasi | Direct la ghiseu | Iasi, str. Bacinshi, nr. 6, jud. Iasi | de Luni pana Vineri, ora 09:00 - 17:00 (12:30-13:00 pauza de pranz) |
Centrul de Relatii cu Clientii Resita | Direct la ghiseu | Resita, str. Primaverii, NR. 4 B, CHE Grebla, jud. Caras - Severin |
Din 20 octombrie 2021 este închis temporar. Joi, 09:00 - 10:00 |
Back Office | formular online, click aici | de Luni pana Vineri intre orele 08:00 - 16:00 | |
Fax | 0372524832 / 0372524834 | ||
Posta | Targu-Jiu, str. Depozitelor, nr. 2, jud. Gorj, cod postal 210238 | ||
Site CEZ |
formular online, click aici |
Non-stop | |
Call Center | Telefonic | 0251 929 | luni-vineri intre orele 08:00 - 20:00 pentru informatii comerciale, non-stop pentru preluare deranjamente |
Important! Solicitarea/ Sesizarea ta trebuie sa contina datele de identificare si de contact.
Pentru a consulta procedura interna a furnizorului privind solutionarea plangerilor de la clientii finali click aici.
Categorie plangere/sesizare Gaze Naturale* | Termen Raspuns |
Contractarea gazelor naturale | 15 zile de la data primirii cererii |
Solicitari privind facturile | 15 zile de la data primirii cererii |
Calitatea gazelor naturale furnizate | 15 zile de la data primirii cererii |
Solicitarile privind masurarea | 30 de zile de la primirea cererii |
Penalitati datorate pentru neindeplinirea obligatiilor de plata ale furnizorului | 20 de zile de la data la care obligatiile furnizorului au devenit scadente |
Categorie plangere/sesizare energie electrica | Termen Raspuns |
Emiterea ofertei de furnizare | 15 zile lucratoare |
Plangeri ale clientilor finali privind factura de energie electrica | 5 zile lucratoare |
Solicitarii de reluare a furnizarii energiei electrice pentru un loc de consum deconectat pentru neplata | 4 ore |
Plangerile ale clientilor finali privind deconectarea locurilor de consum pentru neplata facturii de energie electrica | 5 zile lucratoare de la primirea plangerii de catre furnizor |
Solicitari de modificare a tarifului reglementat de furnizare/a plangerilor privind schimbarea tarifului reglementat la energia electrica | 10 zile lucratoare |
Solicitarile/ plangerile clientilor finali, altele decat cele tratate explicit in standard | 15 zile lucratoare, respectiv 30 de zile, cu informarea in prealabil a clientului final in termenul initial de 15 zile lucratoare |
Solicitari/plangeri referitoare la activitatea si obligatiile operatorului de retea (OR), respectiv transmierea catre clientul final (CF) a raspunsului primit de la OR |
Ziua lucratoare imediat urmatoare, pentru solicitari/plangeri primite de la CF prin posta electronica sau centru de telefonie 3 zile lucratoare, pentru solicitari/plangeri primite de la CF in scris pe hartie/fax 3 zile lucratoare pentru comunicarea catre CF a raspunsului primit de la OR |
* Categoriile de plangeri de energie electrica si termenele de raspuns mentionate in tabelul de mai sus sunt in conformitate Anexa 3 din Ordinul ANRE 6/2017.
In cazul în care întampini probleme în solutionarea solicitarilor tale conform procedurilor în vigoare sau sunt anumite aspecte pe care doresti sa le semnalezi, te poti înscrie pentru AUDIENTE.
Inscrierea se poate face apeland Info Linia CEZ 0251 929 (sectiunea Informatii Comerciale) sau solicitand acest lucru operatorului din oricare dintre Centrele de Relatii cu Clientii.
Programul audientelor (etapa 1) este:
Functia/Locatia/Perioada | Numele si prenumele |
---|---|
Manager Zonal Gestiune Clienti ARGES Pitesti, Str. Darzu, Nr. 1A.Et.1 Luni si Joi, 14:00 - 16:00 |
Ramona Goran |
Manager Zonal Gestiune Clienti DOLJ Craiova, str. Calea Severinului, nr. 97 Luni si Joi, 14:00 - 16:00 |
Dana DINU |
Manager Zonal Gestiune Clienti GORJ Targu-Jiu, Strada Depozitelor, numarul 2 Luni si Joi, 14:00 - 16:00 |
Sorin SECLAMAN |
Manager Zonal Gestiune Clienti MEHEDINTI Dr. Tr. Severin, Bdul.Revolutiei, nr. 19 Luni si Joi, 14:00 - 16:00 |
Otilia BIRLIBESCU |
Manager Zonal Gestiune Clienti OLT Slatina, Str. Primaverii, Nr.18B Luni si Joi, 14:00 - 16:00 |
Georgeta ANGHEL |
Manager Zonal Gestiune Clienti TELEORMAN Alexandria, str. Dunarii, nr. 145 Luni si Joi, 14:00 - 16:00 |
Marius PETCU |
Manager Zonal Gestiune Clienti TIMIS Timisoara, str.16 Decembrie 1989, nr.8, ap.2/A2, jud. Timis, Luni, 09:00 - 10:00 |
Alina LISCA |
Manager Zonal Gestiune Clienti IASI Iasi, str. Bacinschi, nr.6 |
Daniel AGRIGOROAIEI |
Manager Zonal Gestiune Clienti RESITA Resita, strada Primaverii, nr. 4 B, CHE Grebla |
Diana ONIGA |
Manager Zonal Gestiune Clienti VALCEA Rm.Valcea, Str. Stirbei Voda, Nr.7, Luni si Joi, 14:00 - 16:00 |
Simona CHERA |
Manager Regional Gestiune Clienti Tg-Jiu, Str. Depozitelor, Nr. 2 Luni si Joi, 14:00 - 16:00 |
Vlad COLTEA |
Manager Regional Vanzare Craiova, str. Calea Severinului, nr. 97, Joi, 14:00 - 16:00 |
Ionut Poenaru |
In cazul in care nu se reuseste solutionarea aspectelor semnalate in cadrul audientelor managerilor de proces (etapa 1), exista posibilitatea inscrierii prin intermediul acestora pentru audientele la care participa managementul superior, conform programului (etapa 2):
Functia/Locatia/Perioada | Numele si prenumele |
Functia/Locatia/Perioada | Numele si prenumele |
---|---|---|---|
Director Directie Servicii Clienti Tg-Jiu, Str. Depozitelor, nr. 2 |
Dan SERBAN |
Director Executiv CEZ Craiova, Str. Calea Severinului, Nr. 97 |
Cornelia SZABO |
Clientul final are urmatoarele drepturi:
AUTORITATEA NATIONALA DE REGLEMENTARE IN DOMENIUL ENERGIEI Str. Constantin Nacu nr. 3, Bucuresti, Sector 2, Cod postal 020995, ROMANIA Fax: 021-312.43.65. Electronic: prin intermediul rubricii Petitii de la pagina de internet http://www.anre.ro/ro/contact/depunerea-unei-petitii |
---|
AUTORITATEA NATIONALA PENTRU PROTECTIA CONSUMATORILOR TEL INFO-CONSUMATOR 021 9551 - linie telefonica cu tarif normal www.anpc.gov.ro |
---|
In cazul neintelegerilor precontractuale, daca partile nu ajung la o intelegere, acestea se pot adresa ANRE in vederea declansarii procesului de solutionare la nivelul acesteia, conform Procedurii privind solutionarea neintelegerilor aparute la incheierea contractelor in domeniul energiei electrice si termice produse in cogenerare de inalta eficienta, aprobata prin Ordinul presedintelui ANRE nr. 128/2020 pentru aprobarea procedurilor privind solutionarea/medierea neintelegerilor aparute la incheierea contractelor in domeniul energiei.
Solutionarea neintelegerilor aparute la incheierea contractelor se realizeaza cu parcurgerea urmatoarelor etape:
a) solutionarea la nivelul titularului de licenta responsabil cu emiterea ofertei de contract;
b) solutionarea la nivelul Autoritatii competente.
Etapele solutionarii neintelegerilor la nivelul titularului de licenta
Pentru solutionarea neintelegerilor aparute la incheierea contractului/ actului aditional, trebuie sa depuneti la furnizor o cerere scrisa in care sa prezentati neintelegerile, insotita de documentele pe baza carora va intemeiati sustinerile. Daca depuneti documente in copie, trebuie sa le certificati pe fiecare pagina „conform cu originalul” si sa notati data, numele in clar si semnatura celui care a facut certificarea, si, daca sunteti client noncasnic, sa le stampilati. Daca documentatia nu este completa, furnizorul este indreptatit ca, in termen de 7 zile lucratoare de la inregistrare, sa va solicite sa completati documentatia. In acest caz, aveti obligatia completarii documentatiei in maxim 5 zile lucratoare la data primirii solicitarii de la furnizor, in caz contrar furnizorul poate analiza si solutiona cererea doar in baza documentelor depuse initial. Furnizorul are obligatia ca in termen de 20 de zile lucratoare de la data depunerii cererii initiale sa organizeze o sedinta comuna in vederea solutionarii neintelegerilor. In situatia in care nu veti participa la sedinta comuna, furnizorul va solutiona cererea dumneavoastra pe baza documentelor depuse si va va transmite procesul verbal in care sunt consemnate concluziile comisiei de analiza.
In cazul in care documentul incheiat este insusit de parti, in maxim 5 zile lucratoare de la data intocmirii sale furnizorul va incheia contractul/ actul aditional in cauza.
In cazul in care documentul incheiat nu este insusit, sau este insusit partial de parti, in termen de 30 de zile lucratoare de la data depunerii cererii initiale, furnizorul transmite la ANRE o cerere pentru solutionarea neintelegerilor la nivelul Autoritatii competente. Acest demers va fi adus la cunostinta dumneavoastra de catre furnizor in termen de 3 zile.
In cazul disputelor aparute in derularea contractului, daca partile nu ajung la o intelegere, acestea se pot adresa Autoritatii Nationale de Reglementare in Domeniul Energiei (ANRE) in vederea declansarii procesului de solutionare la nivelul acesteia, (conform prevederilor Regulamentului, aprobat in acest sens prin Ordinul Presedintelului ANRE nr.61/2013 (cu modificarile si completarile ulterioare).
Solutionarea disputelor aparute in derularea contractelor, intre participantii la piata angro si cu amanuntul de energie electrica si gaze naturale presupune parcurgerea urmatoarelor etape:
a) concilierea la nivelul participantilor la piata de energie electrica si gaze naturale;
b) solutionarea la nivelul ANRE;
Concilierea la nivelul participantilor la piata de energie electrica si gaze naturale
Partile aflate in disputa au obligatia parcurgerii procedurii concilierii, prealabil declansarii procedurii la nivelul ANRE. In acest sens, una dintre parti lanseaza invitatia la conciliere, in termen de 15 zile de la aparitia disputei. Se considera ca partile se afla in disputa la data la care una dintre parti comunica celeilalte acest lucru, ca urmare a imposibilitatii de a ajunge la o intelegere. Invitatia la conciliere se transmite prin scrisoare cu confirmare de primire sau prin alte metode de comunicare stabilite prin contractul incheiat de parti.
In termen de cel mult 7 zile de la primirea invitatiei la conciliere, insotita de motivatia aferenta, partea invitata la conciliere are obligatia de a transmite celeilalte parti, in scris, punctul sau de vedere, insotit de toate documentele pe care isi intemeiaza sustinerea. Modalitatea de transmitere este cea prevazuta la alin. (1).
Documentele depuse in copie sunt certificate pe fiecare pagina «conform cu originalul» si contin data, numele si prenumele in clar ale celui care face certificarea, semnatura acestuia, olografa sau electronica, dupa caz, si vor fi enumerate intr-un opis.
In termen de 15 zile de la data transmiterii invitatiei la conciliere se desfasoara sedinta comuna, organizata prin grija solicitantului, in vederea solutionarii disputei.
In situatia in care partile implicate solutioneaza disputa, partea care a initiat procedura de conciliere intocmeste, in termen de 5 zile de la data la care a avut loc concilierea, o nota de conciliere care consfinteste intelegerea partilor.
In cazul in care partea invitata la conciliere nu se prezinta la sedinta comuna, solicitantul incheie un proces-verbal in care se consemneaza acest fapt si se adreseaza ANRE, in termen de 30 de zile de la data transmiterii invitatiei la conciliere, cu o cerere privind solutionarea disputei, formulata conform modelului prevazut in anexa nr. 2, insotita de documentatia aferenta.
In situatia in care nota de conciliere incheiata cu ocazia sedintei comune nu este insusita sau este insusita partial de catre una dintre partile implicate, se considera ca disputa nu a fost solutionata la acest nivel si, in termen de 30 de zile de la data transmiterii invitatiei la conciliere, prin grija solicitantului, se transmite la ANRE o cerere privind solutionarea disputei, formulata conform modelului prevazut in anexa nr. 3, insotita de documentatia aferenta.
Litigiile care nu pot fi rezolvate pe cale amiabila sau prin intermediul comisiei de solutionare a disputelor la nivelul ANRE, vor fi supuse spre solutionare instantei judecatoresti competente. Etapele intermediare de solutionare a litigiilor nu sunt obligatorii, partile se pot adresa direct instantei de judecata competente.