Noi te putem ajuta, in acord cu cadrul legislativ si de reglementare in vigoare, in cazul deteriorarii aparaturii electrocasnice generate de intreruperi in alimentarea cu energie electrica sau a variatiilor de tensiune.
Cand te putem ajuta?
Putem acorda despagubiri atunci cand deterioarea aparaturii electrocasnice a intervenit in urma:
Atentie! Furnizorul/Operatorul de retea nu raspunde pentru daune provocate aparaturii electrocasnice in conditiii de forta majora sau ca urmare a unor evenimente independente de activitatea operatorului de retea (art.124 din Regulamentul defurnizare a energiei electrice la clientii finali - Ordinul nr.64/2014)
Ce trebuie sa faci?
- Sa ne soliciti in scris acordarea de despagubiri ca urmare a deteriorarii aparaturii electrocasnice;
- Sa depui cererea, in cel mult 3 zile de la data aparitiei evenimentului, direct la unul din Centrele de Relatii cu Clientii CEZ sau prin canalale de comunicare puse la dispozitie (email, fax, curierat) Click aici.
- Sa astepti analiza cererii din partea noastra.
Ce facem noi?
Preluam cererea ta de despagubiri acordandu-i un numar unic de inregistrare si o supunem atentiei comisiei de constatare si analiza.
Comisia de constatare si analiza verifica:
- respectarea termenului legal in care ne-ai sesizat;
- depasirea limitelor admise de normele tehnice in vigoare a valorii tensiunii invocate care a afectat functionarea receptoarelor electrocasnice defecte;
- omologarea receptoarelor electrocasnice defecte;
- protectia la scurtcircuit si supracurenti precum si dimensionarea corecta a circuitelor electrice ale instalatiei de utilizare, in conformitate cu prescriptiile tehnice in vigoare;
- dreptul de proprietate (cu documente justificative) asupra receptoarelor defecte, la solicitarea operatorului de retea si in conformitate cu reglementarile in vigoare.
Comisia intocmeste o Nota de Conciliere cu tine in legatura cu aparatura electrocasnica defecta.
Care sunt obligatiile tale in legatura cu Nota de Conciliere?
- In termen de maximum 40 de zile calendaristice de la data incheierii Notei de Conciliere, trebuie sa te prezinti la operatorul de retea cu toate documentele justificative, in original, reprezentand contravaloarea reparatiei/achizitiei, sarcina privind repararea revenindu-ti in exclusivitate.
- Documentele justificative privind plata reparatiei receptoarelor electrocasnice deteriorate sunt factura si chitanta de plata sau factura si bonul fiscal, impreuna cu documentele precizate mai jos:
- Pentru fiecare aparat electrocasnic reparat, prevazut in nota de conciliere, documentul care atesta reparatia trebuie sa fie insotit si de o specificatie din care sa reiasa faptul ca aparatul reparat s-a defectat din cauza parametrilor necorespunzatori ai energiei electrice de alimentare. In caz contrar, furnizorul si operatorul de retea sunt exonerati de orice raspundere.
- In situatia receptoarelor deteriorate care nu mai pot fi reparate, primesti contravaloarea unui receptor cu aceleasi caracteristici cu cel care nu se mai poate repara, proportional cu diferenta dintre durata medie de utilizare si perioada de functionare pana la momentul deteriorarii. Pentru noul receptor, va fi adus ca si document justificativ o nota de constatare de la o societate specializata, in care se precizeaza faptul ca receptorul deteriorat nu mai poate fi reparat si faptul ca deteriorarea s-a produs din cauza parametrilor necorespunzatori ai energiei electrice de alimentare. In caz contrar, furnizorul si operatorul de retea sunt exonerati de orice raspundere.
Important!
- Procedura se aplica in toate cazurile de deteriorare dovedita a receptoarelor electrocasnice, cauzata de functionarea necorespunzatoare a retelei electrice a operatorului de retea, consemnata in evidentele operative sau reclamata de cel putin trei consumatori, in termen de cel mult 3 zile lucratoare de la data aparitiei socului de tensiune care a produs deteriorarea unor receptoare electrocasnice.
- Prin exceptie, receptoarele electrocasnice de tipul lampilor electrice si receptoarelor electrotermice nu fac obiectul prezentei proceduri, in cazul acestor tipuri de receptoare nu se acorda despagubiri.
- Furnizorul, respectiv operatorul de retea, nu raspund fata de consumator pentru daunele cauzate de intreruperea furnizarii energiei electrice sau pentru calitatea energiei electrice furnizate, in cazul unor calamitati naturale sau in caz de forta majora.
- Furnizorul nu plateste despagubiri pentru receptoarele radio si/sau TV deteriorate, atunci cand consumatorul a solicitat scutire de la plata taxei pentru serviciul public de televiziune /radiodifuziune conform declaratiei sale pe propria raspundere de nedetinere a acestor tipuri de receptoare (conform formularului transmis pentru utilizare de catre Societatea Romana de Televiziune respectiv Societatea Romana de Radiodifuziune).
- Procedura se aplica numai pentru persoanele fizice (abonati casnici), in cazul persoanelor juridice se procedeaza conform contractului de furnizare incheiat intre cele doua parti.