Asadar, in ceea ce priveste sistemul de citire-facturare-incasare pentru clientii casnici din mediul urban, noutatile sunt:
- citirea contorului de energie electrica se va realiza trimestrial, eliminandu-se astfel pericolul acumularii de sume mari de plata in lunile de regularizare si implicit, destabilizarea bugetului clientului. Consumatorul isi poate urmari mai usor evolutia consumului periodic si drept urmare, poate sa si-l optimizeze. Pe langa reducerea perioadei de regularizare de la 6 luni la 3 luni, se va realiza si actualizarea automata a consumului estimat, evitandu-se aparitia unor diferente sensibile intre consumul estimat si cel realizat (ecartul dintre ele este mentinut la un nivel suportabil) in cazul in care istoricul de consum indica o schimbare a cantitatilor lunare consumate fata de situatia comunicata furnizorului de catre client in trecut;
- facturile vor fi emise trimestrial. Acest lucru inseamna o evidenta simplificata a platilor si un impact deosebit asupra mediului. Clientul primeste avizele de plata pentru fiecare luna o singura data (trimestrial) si isi poate administra mai usor bugetul stiind cat are de achitat in urmatoarele 2 luni. Tot ce are de facut, este sa le pastreze si sa le utilizeze in luna respectiva. Un alt element important este confortul oferit de acest lucru - clientul trebuie sa pastreze un numar mai mic de facturi. In plus, prin transmiterea unei singure facturi in loc de trei, economia de hartie este impresionanta (8 800 000 metri patrati de hartie);
- nu se modifica frecventa de efectuare a platilor. Deci nu exista nici un impact negativ asupra bugetului lunar. In plus, clientul poate opta pentru plata in prima luna a intregii facturi (a regularizarii si a consumului estimat pentru urmatoarele 2 luni);
- fiecare client va fi identificat printr-un cod client unic, oferindu-se astfel avantajul clientului de a achita valoarea de plata lunara utilizand chiar si un aviz de plata mai vechi. Tot ce va trebui sa faca inainte este sa apeleze Info Linia CEZ 0251.929 si sa afle cat are de platit. Asadar, chiar daca a pierdut un aviz(ele) de plata, respectand pasii de mai sus, poate efectua plata lunara utilizand un aviz de plata mai vechi! Platile sunt procesate in mod cronologic, acoperind debitul existent in ordinea vechimii, eliminandu-se astfel neplacerile aduse de platile partiale procesate individual (descarcare plata pe factura si nu pe sold);
- taxele Radio-TV precum si alte taxe pentru prestari servicii incluse in factura de energie. Se elimina astfel disconfortul de a avea facturi separate si de a face mai multe plati. in plus, se elimina erorile de interpretare a evolutiei soldului.;
- formatul facturii mult mai simplu si usor de inteles. Elementele importante sunt evidentiate si usor de identificat. In plus, orice modificare va fi sesizata clientului direct prin factura (expirare contract, etc). Tot pe factura, clientul gaseste aspectele legale referitoare la plati, modalitati de plata, precum si datele de contact ale furnizorului. Clientul este informat cand se va realiza urmatoarea citire a contorului si implicit, cand i se va emite urmatoarea factura.
Pentru o mai usoara intelegere, va prezentam in cele ce urmeaza un exemplu de facturare incepand cu ianuarie 2012:
Unui client i s-a emis o factura in data de 8 aprilie 2012. Factura contine regularizarea pentru intervalul 8 ianuarie - 8 aprilie 2012 (8 fiind de regula data trimestriala pentru citirea contorului in cazul acestui client) si estimatul pentru urmatoarele doua luni (9 aprilie - 8 mai si 9 mai - 8 iunie).
Cele trei repere de pe factura (regularizare si cele doua estimate) au cate un aviz de plata dedicat, avize cuprinse in pagina cu obligatiile de plata. Avizul aferent fiecarui reper se foloseste pentru plata in luna indicata (pe exemplul de mai sus: "Avizul 1 de plata" pentru plata regularizarii in termenul de scadenta 8 aprilie + 15 zile, "Avizul 2 de plata" pentru plata estimatului „9 aprilie - 8 mai" in termenul de scadenta 8 mai + 15 zile si "Avizul 3 de plata pentru estimatul „9 mai - 8 iunie" in termenul de scadenta 8 iunie + 15 zile).
Invitam pe toti cei interesati sa vizualizeze noul format al facturii accesand ww.cez.ro, sectiunea Info Clienti / Clienti Casnici.
Departamentul PR&Marketing
CEZ Romania