- Incepand cu luna ianuarie 2012, pe factura de energie aferenta clientilor casnici din mediu urban, in pagina a treia, clientii au la indemana de regula 3 avize de plata pentru achitarea serviciilor de furnizare a energiei electrice si alte taxe specifice. Acestea au date de scadenta diferite si va informeaza asupra valorii de plata aferenta fiecarei luni. Exceptie: Exista si cazuri atipice cand numarul avizelor poate fi de doua sau respectiv un aviz. Aceste cazuri sunt intalnite in urmatoarele situatii:
- facturile de regularizare pe minus care acopera sumele din primul sau al doilea aviz in functie de situatie
- facturi intermediare perioadei normale de facturare provocate de evenimente precum deconectare la cerere sau neplata, schimbare de tarif, schimbare categorie client etc.
Factura de energie aferenta clientiilor casnici din mediul rural contine un singur aviz de plata, pe ultima pagina in partea de jos.
- Termenele scadente pana la care pot fi facute platile sunt trecute in partea de jos a fiecarui aviz si indica data pana la care trebuie platita factura, fara riscul acumularii de penalitati sau al deconectarii. Avand la indemana factura, tot ce trebuie sa faca un client este sa achite lunar printr-unul din canalele de plata puse la dispozitie de catre furnizor fiecare din avizele de pe factura in termenul de scadenta. Puteti vizualiza aceste canale de plata accesand www.cez.ro, in sectiunea Info Clienti sau le puteti regasi pe factura.
- Clientul are la dispozitie mai multe variante pentru a plati factura. Prima si cea mai confortabila dintre acestea este debitul direct care exclude in totalitate calculul de penalizari sau deconectarea. Clientii pot opta atat pentru Debit Direct Intrabancar in conditiile in care au conturi deschise la una din bancile: BRD Groupe Societe Generale, BCR, Banca Transilvania, UNICREDIT TIRIAC BANK, ING, sau pentru Debit Direct Interbancar daca au conturi bancare deschise la alte banci. Clientul CEZ Vanzare se deplaseaza o singura data la sediul oricarei unitati si semneaza Mandatul de Debitare Directa. Mandatul reprezinta o imputernicire data de client bancii in vederea debitarii automate a contului sau bancar, la scadenta facturii, cu suma datorata CEZ Vanzare si transferul acesteia in contul furnizorului.
Pentru a face plata in numerar se poate utiliza codul de bare al facturii sau se pot decupa avizele pe care clientul le prezinta la unul din punctele de colectare a platilor puse la dispozitie de partenerii CEZ Vanzare si anume: oficiile postale, Paypoint si Payzone sau la sediile institutiilor bancare BRD Groupe Societe Generale, BCR, Banca Transilvania, UNICREDIT TIRIAC BANK, BANCA CENTRALA COOPERATISTA CREDITCOOP, ENI (AGIP).
IMPORTANT! In baza codului de client tiparit pe facturi, clientul poate achita debitul la energie electrica folosind orice factura. In cazul sesizarii unei intarzieri in primirea facturii, pentru obtinerea informatiilor privind valoarea debitului restant, clientul se poate adresa personalului din Centrele de Relatii cu Clientii CEZ sau poate apela numarul unic 0251 929, disponibil 24 de ore din 24, 7 zile din 7, la tarif normal in reteaua Romtelecom. Cunoscand suma restanta si utilizand orice factura de energie electrica, clientul poate achita debitele prin unul din mijloacele de plata puse la dispozitie de catre furnizor.
De asemenea, in absenta facturii, se poate plati prin bancomat, Internet - Banking, Ordin de plata - pentru toate aceste variante este suficienta introducerea/completarea corecta a sumei de plata si a codului de client.
Departamentul PR si Brand
CEZ Romania