Energia vine de la fiecare dintre noi

Ai platit mai mult prin optiunea de estimare a consumului de energie electrica? Furnizorul tau de energie iti returneaza banii

Contact Relatii Publice: media@evryo.ro

In situatia in care un client primeste o factura de regularizare negativa, a carei valoare este mai mare de 100 de lei, CEZ Vanzare  ofera posibilitatea ca in 20 de zile acesta sa isi recupereze banii, de la ghiseul bancii sau direct in contul sau bancar.

 

Ce este o factura de estimat?

Estimarea consumului este metoda prin care energia electrica este facturata lunar/ sau la doua luni (in cazul clientilor casnici din mediul rural) intre citirile periodice ale contorului, efectuate de catre personalul autorizat.

Acesta se stabileste de comun acord intre titularul de contract si CEZ Vanzare, prin agreerea conventiei de consum, care poate fi modificata la initiativa clientului.

Principiul de baza in estimarea consumului este calculul estimativ al consumului de energie electrica aferent tuturor utilizatorilor dintr-o gospodarie, intr-o luna de zile, corespunzator nevoilor si standardelor proprii de viata. 

Daca la citirea contorului de catre personalul autorizat se constata ca exista diferente negative intre cantitatea de energie electrica efectiv consumata si suma cantitatilor facturate si achitate anterior, este emisa o factura de regularizare, cu un sold creditor, adica pe minus.

Platesti facturile viitoare sau iti retragi banii din cont

Daca in urma transmiterii facturii de regularizare, suma platita de clientul CEZ Vanzare prin facturile anterioare de estimat este mai mare de 100 lei, atunci acesta are posibilitatea fara efectuarea altor formalitati suplimentare:

  •   sa pastreze banii in cont pentru a achita urmatoarele facturi;
  •   sa solicite restituirea direct la ghiseul bancar sau in contul sau bancar.

Este important de mentionat faptul ca valorile mai mici de 100 de lei, pot fi returnate la solicitarea expresa, prin intocmirea unei cereri tip in Centrele de Relatii cu Clientii CEZ sau vor ramane in contul clientului pentru a compensa valoarea facturilor urmatoare.

Unde si cum pot retrage banii achitati in avans pe facturile de estimat?

Retragerea banilor rezultati din regularizarile negative mai mari de 100 lei achitati in avans pe facturile de energie electrica se face automat astfel:

  1. Direct si gratuit in contul sau bancar - in cazul clientilor care au optat la semnarea contractului de furnizare a energiei electrice pentru returnarea in cont bancar;
  2. Prin ridicarea directa de la ghiseu bancar (BRD) prin prezentarea titularului cu actul de identitate la ghiseul bancii, cu perceperea de catre banca a unui comision de retragere de 4 lei.

Pentru ambele cazuri ,dupa transferul acestor sume ele nu vor mai fi disponibile pentru compensarea facturilor viitoare.

IMPORTANT: Returnarea sumelor se face doar titularilor de contract care au datele actualizate in baza de date a furnizorului CEZ Vanzare. In cazul in care aceste date nu au fost actualizate returnarea este conditionata de actualizarea acestora.

Situatiile care pot conditiona returnarea sumelor sunt:

  • Date contractuale neactualizate: nepreluarea contractului de furnizare dupa decesul titularului, schimbarea titularului de contract in cazul vanzarii – cumpararii imobilului, schimbarea numelui titularului de contract;
  • Lipsa CNP-ului din baza de date.

Pentru alte sume (mai mici de 100 RON sau nerezultate din regularizari negative) returnarea sumelor se poate face prin transmiterea unei solicitari prin unul din canalele de comunicare puse la dispozitie de catre furnizorul CEZ Vanzare:

  • telefonic, apeland Info Linia CEZ la numarul unic 0251 929 (numarul prin care se asigura furnizarea informatiilor comerciale zilnic in intervalul orar 08:00 - 20:00);
  • prin servicii de corespondenta, la adresa: CEZ Romania SA, localitatea Targu-Jiu, Strada Depozitelor, numarul 2, judetul Gorj, cod postal 210238;
  • prin fax, la numarul 0248524834/ 0248524832;
  • online, click aici.

Pentru situatia in care clientii doresc sa plateasca in baza consumului de energie inregistrat de contor, acestia au la dispozitie posibilitatea de a transmite indexul autocitit, in conditiile si la termenele precizate in factura, astfel incat indexul transmis va constitui baza de calcul a facturii.

Mai multe detalii despre procesul de facturare a energiei electrice bazat pe indecsii autocititi, pot fi gasite pe website-ul www.cez.ro, sectiunea Centrul Virtual de Relatii cu Clientii.

 

Departamentul Relatii Publice, Brand si Marketing

CEZ Romania