Prezentata sub forma unei promisiuni pe termen lung fata de viitorul generatiilor urmatoare, CEZ Vanzare lanseaza platforma www.promisiuneaverde.ro prin care sprijina alaturi de clientii sai educatia copiilor proveniti din medii defavorizate, oferind acces la educatia digitalizata: tablete de ultima generatie, internet timp de doi ani si instruire digitala pentru cadre didactice, parinti si elevi. Tot ce are de facut un consumator pentru a lua parte la aceasta promisiune este sa achizitioneze CEZ Verde, produs de energie 100% regenerabila. Proiectul va fi implementat cu sprijinul Organizatiei Salvati Copiii Romania, recunoscuta la nivel national pentru numeroasele programe educationale, de protectie sociala si de promovare a drepturilor copiilor.
Astfel, cu fiecare contract nou CEZ Verde semnat de catre consumatori incepand cu data de 20 iulie 2020, acestia devin o comunitate alaturi de care CEZ Vanzare promite sa ofere o sansa in plus la educatia unui copil care provine din familii defavorizate socio-economic. Avand in vedere contextul actual, acest sprijin isi propune in primul rand sa ii ajute pe elevi in anul scolar 2020-2021, dar si pe termen lung, contribuind la digitalizarea sistemului educational romanesc. Instrumentele digitale oferite prin campanie vor fi insotite de internet valabil doi ani, dar si de o componenta importanta de pregatire atat pentru elevi, cat si pentru cadrele didactice sau parinti (pregatirea tuturor celor implicati pentru utilizarea device-urilor si imbunatatirea predarii online pentru profesori). Trainingurile vor fi sustinute de specialistii Salvati Copiii inainte de si la inceputul anului scolar 2020-2021.
Oricine poate „face o promisiune” unui copil, alegand CEZ Verde
„Platforma «Promisiunea verde: Prezent pentru Viitor» este o misiune asumata pe termen lung de a construi alaturi de comunitatile noastre un viitor sustenabil. Prin produsul de energie verde incurajam nu doar consumul responsabil de energie si de resurse valoroase oferite de mediu, ci si grija pentru generatiile urmatoare”, a descris acest demers Cornelia Szabo, Director Executiv si Presedinte al Directoratului CEZ Vanzare.
CEZ Verde este un produs de energie 100% regenerabila, destinat atat clientilor casnici, cat si companiilor. Energia provine integral din cel mai mare parc eolian pe uscat din Europa, cu o putere totala instalata de 600 MW, situat in Dobrogea si detinut de Grupul CEZ in Romania, cel mai mare producator privat din Romania.
Beneficiile CEZ Verde pentru clientii casnici (persoane fizice):
- Energia electrica furnizata in perioada derularii prezentului contract provine din surse regenerabile de energie;
- Pretul energiei electrice active este valabil si aplicabil raportului contractual pe o perioada de 12 luni de la data intrarii in vigoare a contractului;
- Termen de plata/ scadenta - 15 zile de la data emiterii facturii, plus 30 de zile perioada de gratie.
Beneficiile CEZ Verde pentru clientii non-casnici (persoane juridice):
- Energia electrica furnizata in perioada derularii prezentului contract provine din surse regenerabile de energie;
- Impact pozitiv asupra rezultatelor obtinute in termeni de CSR, rapoarte de sustenabilitate si certificari in domeniul sustenabilitatii;
- Pretul energiei electrice verzi constant timp de 12 luni;
- Suport pentru utilizarea CEZ Verde in campaniile de marketing ale partenerului “Verde”.
Mai multe detalii despre produsul CEZ Verde, dar si despre promisiunea CEZ Vanzare pentru un viitor sustenabil fata de comunitatile defavorizate se pot obtine: online, accesand
www.promisiuneaverde.ro sau prin intermediul aplicatiei My CEZ, in oricare dintre Centrele de Relatii cu Clientii CEZ sau prin apel Info Linia CEZ - 0251 929.
Patru din zece copii nu au putut beneficia de scoala online pe durata restrictiilor cauzate de pandemia COVID-19
Aceasta initiativa vine ca o masura de reducere a numarului impresionant de copii aflati in risc de saracie sau excluziune sociala, care s-au aflat in imposibilitatea de a participa la lectiile si examinarile scolare desfasurate exclusiv online pe perioada pandemiei COVID-19 (o mare parte dintre familiile din Romania nu au acces sau au acces limitat la Internet, iar in multe zone rurale semnalul de telefonie este slab sau inexistent).
Copiii care vor beneficia de acest sprijin se afla in programele educationale Salvati Copiii. Acestia au varste cuprinse intre 5 si 16 ani, locuiesc in zone rurale sau periferiile oreselor si provin din famiile foarte vulnerabile, defavorizate socio-economic, cu venituri modeste sau persoane fara locuri de munca permanente. Cei mai multi dintre parinti au maxim studii medii si nu au cunostinte aprofundate despre utilizarea tehnologiei si a Internetului, astfel incat, copiii nu au niciun sprijin in a face temele online.
”Accesul la educatie este un drept esential al copiilor. Atunci cand acesta este ingradit, limitat sau conditionat, suntem in fata unei situatii de discrimare care poate avea consecinte dramatice atat asupra copilului, cat si asupra societatii. De aceea este crucial sa ne asiguram ca toti copiii din Romania, indiferent de mediul de rezidenta si de statutul socio-economic, vor fi primiti in scoala, chiar daca aceasta va fi online sau partial online, din cauza pandemiei. Este esential ca toti copiii sa aiba mijlocele tehnice necesare pentru a nu fi lasati in afara procesului de educatie, a afirmat Gabriela Alexandrescu, Presedinte Executiv al Salvati Copiii Romania.
Rezultatele unui studiu efectuat de Salvati Copiii in randul beneficiarilor programelor socio-educationale ale organizatiei, in perioada 22 – 25 aprilie 2020, arata ca peste 40% dintre copiii din esantion nu au beneficiat de educatia online, ceea ce agraveaza clivajul social. Conform estimarilor Salvati Copiii, numarul copiilor de varsta scolara aflati in risc de saracie sau excluziune sociala care nu au acces la educatia online poate trece de 400.000 de copii.
Analizand situatia celor 891 de copii scolari din familiile cuprinse in esantion, observam ca:
- 9 din 10 persoane spun ca au in gospodarie acces la Internet. Totusi, majoritatea acestora navigheaza online folosind telefonul mobil, ceea ce face dificila utilizarea internetului in contexte educationale;
- 10% nu au acces la Internet;
- 60,7% au acces la Internet acasa doar prin telefoane mobile;
- doar 29,2% au acces la Internet de pe desktop, laptop sau tablete;
- doar 1 din 10 parinti spune ca reuseste sa isi ajute suficient toti copiii sa invete, iar 40% dintre respondenti afirma ca nu reusesc sa isi ajute suficient copiii sa invete in conditiile actuale.
Directia Comunicare si Marketing
CEZ Romania
20.07.2020
Despre Grupul CEZ in Romania
Grupul CEZ este prezent pe piata romaneasca inca din anul 2005, odata cu preluarea companiei de distributie Electrica Oltenia SA care, dupa procesul de transformare, asigura alimentarea cu energie electrica a sapte judete: Arges, Dolj, Gorj, Mehedinti, Olt, Valcea si Teleorman. Afacerile Grupului CEZ in Romania sunt reprezentate de cele opt companii – Distributie Oltenia, CEZ Romania, CEZ Vanzare, CEZ Trade, Tomis Team, MW Invest, Ovidiu Development si TMK Hydroenergy Power.
CEZ Vanzare este principalul furnizor de energie electrica din sud-vestul Romaniei, dar si furnizor de gaze naturale, cu un portofoliu de clienti casnici si industriali care depaseste 1,3 milioane de clienti.
Despre Organizatia Salvati Copiii
De 30 de ani, Salvati Copiii Romania construieste programe sociale, politici publice si practici solide in beneficiul copilului din Romania. Expertiza si complexitatea proiectelor la nivel national fac din organizatie o institutie sociala esentiala, al carei rol este medierea intre societatea si autoritatea publica, in beneficiul copilului.
In trei decenii de activitate, Salvati Copiii a intervenit activ in societate, identificand solutii concrete pentru protejarea si sprijinirea copiilor vulnerabili, si a militat, in acelasi timp, pentru o colaborare viabila cu autoritatile decidente, pentru asigurarea interesului superior al copilului. Salvati Copiii si-a asumat rolul de supraveghere vigilenta a autoritatilor publice, in asa fel incat acestea sa implementeze politici publice de durata care sa corecteze cauzele care duc la vulnerabilizarea copiilor. Totodata, organizatia a reusit sa creeze retele active de solidaritate, prin incurajarea responsabilitatii sociale a companiilor si a societatii, in sens larg.
In calitate de membru al Save the Children, cea mai mare organizatie independenta din lume care promoveaza drepturile copilului si care cuprinde 30 de membri si desfasoara programe in peste 120 de tari, VIZIUNEA noastra este o lume care respecta, pentru fiecare copil, dreptul sau la supravietuire, educatie, protectie si 4 participare, asumandu-ne MISIUNEA de a obtine progrese importante privind modul in care copiii sunt tratati si producerea schimbarilor imediate si de durata in viata acestora. In cei 30 de ani de activitate, peste 2.200.000 de copii au fost implicati in programele si campaniile Organizatiei Salvati Copiii.Mai multe despre programele organizatiei pe siteul www.salvaticopiii.ro