Furnizorul de energie electrica si gaze naturale CEZ Vanzare a identificat o frauda ca urmare a unei inselaciuni transmisa prin e-mail, prin care un operator economic a fost indrumat sa achite plata facturilor intr-un alt cont decat cel mentionat in facturi/contracte.
In acest sens, echipa juridica CEZ Vanzare a semnalat situatia organelor competente, fiind vorba de infractiunile de inselaciune si fals si uz de fals. Totodata, departamentele din cadrul companiei au initiat procedura de cercetare interna pentru evaluarea completa a situatiei.
Mentionam faptul ca toate modalitatile de plata oficiale pe care clientii CEZ Vanzare le pot utiliza pentru plata facturilor la energie electrica si gaze naturale sunt prezentate pe website-ul CEZ, in sectiunea modalitati de plata sau pe verso factura (pentru facturile primite in format fizic).
Pentru transfer bancar mentionam conturile colectoare in care pot fi achitate facturile:
IMPORTANT!
Solicitam clientilor sa ramana #CEZinformati si precauti in fata unor eventuale fraude online de tip phishing si sa apeleze cu incredere datele de contact online pentru a verifica orice situatie suspecta.
Reamintim modalitatile prin care puteti recunoaste tentativele de phishing:
- Verificati cu atentie adresa de e-mail a expeditorului;
- Nu luati in considerare si nu accesati link-uri de la adrese de e-mail, transmise in numele CEZ Vanzare, care nu au extensia @cez.ro si @cezinfo.ro;
- Evitati deschiderea atasamentelor daca nu sunteti siguri de continutul acestora. Plasati cursorul peste link-urile suspecte, inainte de a da click pe ele, urmarind ca adresa URL a link-ului/ link-urilor in cauza sa corespunda cu descrierea acestuia;
- Evitati introducerea datelor cu caracter personal sau efectuarea platilor in pagini nesecurizate. Plata facturilor emise de furnizorul CEZ Vanzare poate fi efectuata online doar prin intermediul platformei My CEZ, metoda securizata.
Canalele cel mai des utilizate in cazul fraudelor online sunt email-urile sau sms-urile care contin mesaje alarmante cu indemnuri de a accesa link-uri si de efectua plati in termene scurte.
Cum procedati, atunci cand primiti un mesaj/ email suspect?
Cea mai sigura masura de prevenire a unei posibile fraude online este sa nu dati curs recomandarilor din astfel de mesaje.
Pentru a anunta orice tentativa suspecta, furnizorul de energie electrica si gaze naturale CEZ Vanzare le recomanda clientilor sai sa foloseasca unul din urmatoarele canele de comunicare:
- Info Linia CEZ - 0251 929, disponibil sapte zile pe saptamana, in intervalul orar 08:00 – 20:00;
- Chatul cu un consultant CEZ Vanzare. Chatul online, implementat de furnizorul CEZ Vanzare pe websiteul www.cezinfo.ro/ este disponibil luni – vineri, in intervalul orar 08:00 – 16:00;
- Formularul online de inregistrare a sesizarilor accesand www.cez.ro/ro/sesizari2-form
- Online, click aici
Va recomandam ca in cazul sesizarilor transmise online catre CEZ Vanzare privind emailurile suspecte, sa atasati mesajul suspect, pentru a se putea vizualiza si header-ul acestuia.
Directia Comunicare si Marketing
CEZ Romania
17.11.2020