In campania CEZ Vanzare s-au alaturat cinci persoane publice care exceleaza in ariile lor de activitate, dar si in energie. Primele sfaturi si idei de economii pot fi aflate din primul episod Energiada, alaturi de CEZ Vanzare si Sebastian Dobrincu – tanar antreprenor tech.
Cum pot fi reduse valoarea facturilor si consumul de resurse?
Campania
Energiada raspunde acestor intrebari si face parte din proiectul european
Social Watt. Aceasta isi propune sa provoace clientii CEZ Vanzare si publicul larg sa atinga performante in energie. CEZ Vanzare a demarat o serie de actiuni concrete, menite sa contribuie la cresterea gradului de informare a publicului si la adoptarea unui comportament eficient energetic:
- prezentarea a 10 masuri practice de reducere a consumului si, implicit, de reducere a costurilor la facturile de energie si gaze naturale -> Manualul de eficienta energetica #Acasa
- impartasirea a cinci povesti inspirationale ale unor romani de succes, care au inregistrat performante nu doar in domeniul lor de activitate, ci si in energie -> Episodul 1 din Energiada
- oferirea accesului rapid, nelimitat si gratuit la cele mai utile si relevante surse de informare -> Portalul de Eficienta
- sprijinirea clientilor prin produse si servicii personalizate, care asigura un consum optim de energie -> www.cezinfo.ro
„Promisiunea noastra fata de generatiile viitoare ramane in picioare. CEZ Vanzare isi sprijina clientii, dar si publicul larg sa atinga performante in eficienta energetica, oferindu-le acces la cele mai importante noutati din lumea energiei. Economiile la facturile de utilitati si consumul eficient energetic incep cu pasi mici si obiceiuri noi, pe care le regasiti gratuit pe www.cezinfo.ro si pe canalele noastre de Social Media.”, a declarat Cornelia Szabo, Director Executiv si Presedintele Directoratului CEZ Vanzare.
Economiile la facturile de utilitati – motivul principal pentru care 35% dintre clientii CEZ Vanzare sunt interesati de eficienta energetica
Unul dintre obiectivele campaniei este acela de a face cunoscute tacticile pentru a fi un client CEZ Vanzare eficient energetic, conform unor indicatori de interes identificati in cadrul unei cercetari derulate de CEZ Vanzare in randul clientilor sai.
- 55% dintre clienti inteleg ca eficienta energetica se refera la solutii de reducere a consumului de resurse (de energie, caldura sau apa).
- 23% dintre clienti se considera foarte informati, in schimb, 40% dintre ei se considera deloc sau foarte putin informati cu privire la eficienta energetica.
- 31% dintre clienti declara ca au aflat despre initiativa prin care CEZ Vanzare incurajeaza un consum responsabil de resurse si sustine educatia populatiei in acest sens.
- Economiile lunare la factura de energie, gaze sau apa motiveaza cel mai mult interesul fata de solutiile de eficienta energetica (34,69%).
- Becurile si electrocasnicele eficiente energetic sunt cele mai populare masuri de eficientizare a consumului.
- Lipsa de informatii, dar si investitiile necesare optimizarii consumului (achizitia unui termostat sau a unor electrocasnice cu clasa energetica superioara) sunt principalele bariere in a fi eficient energetic.
- In topul masurilor de eficienta energetica de adoptat pe viitor isi fac loc: scoaterea dispozitivelor din priza atunci cand nu sunt utilizate (15,07%), achizitionarea de electrocasnice A++++ (14%), dar si a termostatelor inteligente (9,4%).
Studiul a fost realizat in randul a 600 clienti casnici CEZ Vanzare, in perioada noiembrie -decembrie 2020, de catre departamentul de cercetare din cadrul CEZ Romania.
Initiativa CEZ Vanzare a vizat evaluarea cunostintelor si interesului clientilor fata de adoptarea unui comportament eficient energetic.
Directia Comunicare si Marketing
CEZ Romania
Despre proiectul european Social Watt
Proiectul SocialWatt este finantat prin Programul de Cercetare si Inovare Horizon 2020 al Uniunii Europene, in baza acordului de grant nr. 845905. Social Watt este un proiect european de eficienta energetica, care are ca scop reducerea saraciei energetice prin implicarea entitatilor din domeniul energiei in dezvoltarea unor solutii inovatoare, aplicabile la nivelul comunitatilor vulnerabile. Proiectul a inceput in luna septembrie a anului 2019 si are o durata de 36 de luni.