De astazi, CEZ Vanzare lanseaza competitia regionala „Adapost cu Energie”, prin care acorda 39.000 RON pentru implementarea unui proiect care reduce riscurile asociate saraciei energetice in randul clientilor vulnerabili. Pana pe 14 iunie, pot aplica ONG-uri nationale sau locale din domenii precum eradicarea locuirii precare, servicii sociale, locuire sociala si dezvoltare comunitara.
De 2 ani, CEZ Vanzare s-a alaturat proiectului european SocialWatt si impreuna lupta pentru a reduce fenomenul de saracie energetica.
Prin competitia „Adapost cu Energie” sustinem, de asemenea, Obiectivul 7 de Dezvoltare Durabila ONU, „Energie curata si la preturi accesibile”, prin care deschidem noi orizonturi catre solutii inteligente si mijloace alternative de energie.
Proiectele inscrise in competitie se vor plia pe una din urmatoarele directii strategice:
- Eficienta energetica - inlocuire/achizitie aparatura/sisteme eficiente (Ex.: frigider, aragaz, masina de spalat, aer conditionat, boiler, pompe, centrala termica); anvelopare termica; renovare (reparatii acoperis, pereti, instalatie electrica), etc.;
- Solutii SMART - achizitionare panouri fotovoltaice, termostate inteligente, etc.
Sudul eficient – solutii pentru un consum optim de energie
Aflata la prima editie, competitia isi propune sa reduca saracia energetica, prin oferirea accesului la servicii moderne de energie in randul clientilor casnici ai CEZ Vanzare, din grupuri vulnerabile: varstnici, persoane cu dizabilitati, persoane din mediul rural, persoane singure, familii monoparentale si care locuiesc in locuinte individuale.
Participantii pot propune idei de proiecte pentru beneficiarii din cele 7 judete: Arges (Pitesti, Curtea de Arges, Campulung), Dolj (Craiova, Bechet, Filiasi, Bailesti), Gorj (Targu Jiu), Olt (Slatina, Corabia, Caracal), Valcea (Ramnicu Valcea, Horezu, Dragasani, Calimanesti), Mehedinti (Drobeta Turnu Severin, Orsova, Baia de Arama, Vanju Mare) si Teleorman (Alexandria, Videle, Rosiorii de Vede).
Mecanismul este simplu: organizatiile neguvernamentale se inscriu in competitie cu proiectul propus iar, in urma verificarii eligibilitatii si a jurizarii, va fi ales proiectul castigator.
Odata cu ONG-ul premiat, castigatorii principali vor fi, de fapt, clientii CEZ Vanzare, care vor beneficia de implementarea solutiei propuse in proiect.
Jurizarea proiectelor inscrise va fi realizata de o echipa formata din specialisti ai Asociatiei CSR Nest, CEZ si din industria energetica. Prima etapa consta in verificarea eligibilitatii proiectelor iar toate aplicatiile care respecta Regulamentul vor intra in etapa de evaluare a continutului.
„Colaborarea cu SocialWatt ne-a permis sa abordam un fenomen ingrijorator, saracia energetica, si sa ne dorim mai mult sa construim comunitati sustenabile in zona Olteniei. Daca anul trecut lansam #PromisiuneaPentruAcasa, o campanie de informare asupra eficientei energetice, acum ne propunem sa gasim solutii concrete pentru clientii expusi. „Adapost cu Energie” devine un scut de protectie prin care, alaturi de partenerii nostri de la Asociatia CSR Nest, pregatim locuintele pentru un viitor mai bun.” Cornelia Szabo, Presedinte al Directoratului CEZ Vanzare.
„Implicarea companiilor in sustinerea comunitatilor locale vulnerabile, prin intermediul societatii civile este un factor determinat pentru dezvoltarea durabila a acestora si un element cheie in tranzitia catre o societate sustenabila. Prin programul „Adapost cu Energie”, CEZ Vanzare aduce in atentia publicului magnitudinea fenomenului saraciei energetice si ca atare vine in intampinarea unei nevoi reale, contribuind in mod eficient si tintit la diminuarea acestuia in comunitatile vulnerabile din Romania”. Sergiu Sebesi, Presedinte al Asociatiei CSR Nest.
Directia Comunicare si Marketing
CEZ Romania