Am inlocuit cuvinte precum “abandon”, „bullying” si „defavorizat” cu unele ca „iubire”, „sprijin” si „implinire”, in cadrul initiativei CEZ, derulata in colaborare cu Fundatia World Vision Romania
La finalul anului 2022, ne-am invitat partenerii de business sa ni se alature simbolic in sprijinirea unei initiative CSR - lupta impotriva abandonului scolar si a bullyingului in scoli. Astfel, timp de 2 luni:
- peste 1400 de copii au participat la sesiuni de constientizare asupra fenomenului de bullying si consiliere;
- 330 de elevi din judetele Dolj si Valcea au beneficiat de 3630 de mese calde si de sprijin la teme;
- 100 de parinti au participat la sesiuni de consiliere cu scopul de a creste gradul de constientizare asupra importantei educatiei si a rolului activ pe care trebuie sa il aiba in viata copiilor lor.
Vocabularul faptelor bune s-a derulat in perioada 05 decembrie 2022 – 31 ianuarie 2023
Plecand de la statistici ingrijoratoare, initiativa CEZ, derulata cu sprijinul Fundatiei World Vision Romania, s-a conturat in jurul scopului de a schimba cuvinte precum “abandon”, „bullying”, „defavorizat” cu unele ca „iubire”, „sprijin” si „implinire”, in vocabularul copiilor vulnerabili din mediul rural.
Actiunile au vizat:
- cresterea ratei de participare scolara si contribuirea la prevenirea si reducerea abandonului scolar pentru 330 de copii din ciclul primar, de la scolile din localitatile Rotaresti, Pesceanea si Stoilesti – judetul Valcea si scolile din Cotofenii din Dos si Grecesti – judetul Dolj. Copiii au beneficiat de sprijin la teme si de activitati de educatie remediala menite sa identifice si sa rezolve lacunele lor, pentru cele 2 materii principale, limba romana si matematica. Elevii au participat si la activitati de educatie non-formala, de dezvoltare a abilitatilor de viata, pe teme precum: autocunoastere, stil de viata sanatos, educatie financiara, invata sa inveti si au beneficiat de mese calde.
- constientizarea fenomenului de bullying, dar si a actiunilor pe care copiii le pot intreprinde impotriva lui, fie ca sunt victime sau martori ai acestui fenomen. Activitatile au implicat o sectiune practica, in care copiii au pus in scena un joc de rol, numit "In papucii celuilalt", cu focus pe identificarea si verbalizarea tuturor sentimentelor aparute in aceste situatii. In plus, cei peste 1400 de copii au fost incurajati sa dezvolte un comportament pozitiv, de integrare si incluziune fata de colegii lor.
- implicarea activa a 100 de parinti in procesul de educatie al copiilor lor, in identificarea semnelor de bullying, precum si a modului prin care pot lua atitudine impotriva acestui fenomen.
Ce schimbari am produs in urma implementarii proiectului?
Vlad, 10 ani: “Eu cred ca bullying-ul este ceva grav! Nu trebuie sa ne comportam asa. Trebuie sa fim buni unii cu ceilalti. Mi-a placut activitatea pentru ca toti am inteles cum se simte un copil atunci cand ceilalti se poarta urat cu el.”
Maria, bunica, 60 ani: „Daca noi, cei mari, acasa, ne certam, ne batem, asa vor face si copiii nostri la scoala sau in sat. Dar daca noi ii invatam sa se comporte frumos cu ceilalti, fie ca sunt copii sau oameni mari, asa vor creste. Trebuie sa le oferim exemple bune pentru ca ei sa se poarte frumos.„
Divizia Oameni si Brand
CEZ Romania
15.02.2023