Initiativa Oxigen Online incurajeaza un consum responsabil al informatiilor online, atat pentru o natura mai verde, cat si pentru o sanatate mai buna
Pe masura ce tehnologiile digitale devin parte integranta a vietii de zi cu zi, nevoia de asumare a responsabilitatii pentru emisiile de carbon asociate acestor activitati devine un imperativ atat la nivelul marilor companii, cat si la nivel individual. Incepand cu anul 2023, Grupul CEZ implementeaza o serie de masuri prin care isi reduce amprenta de carbon generata de activitatile online.
“Incepem sa privim mult mai atent la lucrurile pe care le facem zi de zi si la impactul lor asupra mediului. Iar acesta e un prim pas important in asumarea unor actiuni responsabile. Un astfel de pas facem si noi. Incepand din anul 2023: masuram luna de luna impactul prezentei noastre online si ne eficientizam comunicarea online pentru a diminua amprenta CO₂ asociata acesteia.”- Angelica Barbu, Chief People & Brand Officer
Prin campania Oxigen Online, CEZ promoveaza utilizarea responsabila a resurselor online atat la nivelul organizatiei, cat si in randul publicului larg.
Natura are nevoie de un mediu digital mai “aerisit”
Activitatile online au o amprenta de carbon care este adesea trecuta cu vederea. Amprenta de carbon poate fi atribuita energiei utilizate pentru alimentarea serverelor care stocheaza si livreaza date in permanenta, dispozitivelor utilizate pentru a accesa internetul, dar si infrastructurii necesare pentru a sustine tot acest sistem global. Conform studiilor, o singura ora pe zi petrecuta pe retelele de socializare poate genera, pe termen lung, emisii de la 10.074 g CO₂ pe an pana la 57.597 g CO₂ pe an, in functie de platforma.
Incepand cu anul 2023, echipa CEZ reduce numarul de postari pe toate platformele de social media detinute si optimizeaza prezenta LinkedIn prin centralizarea a 3 pagini ale companiilor din grup (CEZ Vanzare, Parcul Eolian CEZ si Distributie Oltenia) intr-o singura pagina oficiala. Astfel, comparativ cu luna ianuarie a anului 2022, CEZ Romania a diminuat cu 40% amprenta CO2 generata de activitatea social media in ianuarie 2023.
Initiativa vine in completarea altor actiuni de optimizare pe plan digital:
- in anul 2022, CEZ Vanzare a economisit peste 8.700.000 de coli de hartie prin utilizarea facturilor electronice
- prin sistemul digital Mobile Workforce Management, Distributie Oltenia a diminuat cu 75% volumul de hartie folosit.
Mai putin timp online, pentru o sanatate mai buna
Grupul CEZ in Romania intelege ca mediul digital trebuie utilizat cu responsabilitate si atentie. Un aspect foarte important este si eficienta in ceea ce priveste resursele de timp ale oamenilor. Conform datelor SNA, 19% dintre romani petrec peste 300 minute/zi pe internet, iar 15,7% dintre ei petrec intre 60 - 120 minute online in fiecare zi. Mediul online este folosit pentru a facilita comunicarea si accesul la resurse de informare, insa studiile avertizeaza ca timpul prelungit petrecut online poate avea efecte negative asupra creierului si a sanatatii intregului organism. Nevoia de mai mult oxigen se resimte astfel chiar si in mediul online si aduce cu sine o serie de beneficii pentru sanatatea oamenilor, de la imbunatatirea somnului si cresterea productivitatii, pana la o mai buna relaxare si cresterea calitatii interactiunilor offline.
Divizia Oameni si Brand
CEZ Romania
09.03.2023