Contact Relatii Publice: media@evryo.ro
A) Primul pas il reprezinta solicitarea avizelor de amplasament care este obligatorie pentru situatiile in care:
Orice client care se adreseaza operatorului de retea din zona, prin Centrele de Relatii cu Clientii din cadrul Companiei CEZ, pentru obtinerea avizului de amplasament trebuie sa cunoasca si sa parcurga urmatorii pasi:
1. Depune cererea de emitere aviz de amplasament (AA)/coexistenta impreuna cu documentatia anexata. Aceasta documentatie trebuie sa contina :
2. Primeste factura de achitare a contravalorii emiterii taxei aviz amplasament;
3. Achita factura pentru emitere aviz;
4. Primeste avizul de amplasament favorabil sau nefavorabil, in functie de respectarea conditiilor de apropiere/coexistenta cu instalatiile electrice din zona si a etapelor de urmat in cazul in care obiectivul propus afecteaza retelele electrice.
B) Al doilea pas pentru racordarea la reteaua de distributie a energiei electrice, este obtinerea avizului tehnic de racordare (ATR).
1. Pentru obtinerea ATR, solicitantul trebuie sa depuna direct la orice Centrele de Relatii cu Clientii din cadrul Companiei CEZ urmatoarele documente:
2. Pentru emiterea avizului tehnic de racordare trebuie achitata o taxa pe baza de tarife reglementate de ANRE. Factura pentru acesta taxa este emisa cu ocazia depunerii documentatiei complete. Valoarea tarifului pentru emiterea avizului tehnic de racordare este in functie de puterea electrica solicitata a fi absorbita de receptoarele utilizate, conform listei de tarife pentru emiterea avizelor tehnice de racordare. Mentionam ca si dovada platii tarifului reglementat pentru emiterea avizului tehnic de racordare trebuie atasata la dosar, in copie.
3. Dupa depunerea documentatiei complete, operatorul de distributie va intocmi fisa de solutie si va emite, in maxim 30 zile, avizul tehnic de racordare in care se va preciza solutia tehnica de alimentare si contravaloarea realizarii instalatiei de alimentare. Daca pentru stabilirea solutiei de alimentare este necesar sa se intocmeasca un studiu de solutie, atunci emiterea ATR se va prelungi cu perioada de intocmire si avizare a acestui studiu de solutie.
4. Avizul tehnic de racordare, insotit de contractul de racordare si cererea pentru incheierea acestuia, va fi trimis solicitantului, pentru completare cerere, semnare contract de racordare si depunere direct la orice Centru de Relatii cu Clientii din cadrul Companiei CEZ
5. Depunerea contractului de racordare si a documentelor solicitate in acesta, trebuie facuta in maxim 3 luni pentru racordarea la joasa si medie tensiune, de la data emiterii ATR, dupa care se va emite factura pentru contravaloarea realizarii instalatiei de alimentare specificata in avizul tehnic de racordare, iar dupa achitare se va executa instalatia de racordare, in termenul specificat in contractul de racordare.
6. Punerea sub tensiune a instalatiilor electrice se face dupa depunerea documentatiei instalatiei de utilizare (Dosar de realizare/ verificare instalatie de utilizare), incheierea conventiei de exploatare cu operatorul de retea (daca este cazul) si a contractului pentru furnizarea energiei electrice.
Clientii au la dispozitie mai multe informatii despre racordarea la reteaua de distributie a energiei electrice prin intermediul Info Linia CEZ, la numarul unic 0251 929 (apel cu tarif normal in reteaua nationala), online, accesand www.cez.ro sau la orice Centru de Relatii cu Clientii.
Departamentul PR
CEZ Romania