Energia vine de la fiecare dintre noi

CEZ Distributie si Transelectrica informeaza:

Contact Relatii Publice: media@evryo.ro

In data de 01.06.2016, in jurul orei 16:00 a avut loc un eveniment in reteaua de alimentare cu energie electrica din zona judetelor Valcea si Arges care a condus la ramanerea fara alimentare cu energie electrica a consumatorilor din zonele de nord ale celor doua judete, precum si a marilor consumatori industriali din municipiile Rm. Valcea, Curtea de Arges si Campulung Muscel. Valoarea totala a consumului nealimentat a fost de aprox. 170 MW. Totodata, a fost intrerupta o productie de cca. 630 MW aferenta centralelor hidroelectrice de pe raurile Olt, Arges si Dambovita, precum si CET Govora.

Evenimentul s-a produs in conditiile:

  • retragerii din exploatare pentru lucrari accidentale a unei linii de inalta tensiune din reteaua de transport a energiei electrice;
  • aparitiei unor fluxuri de putere mari atat in reteaua de transport cat si in reteaua de distributie a energiei electrice, generate de o productie de energie crescuta in centralele hidroelectrice de pe amenajarile raurilor Olt Mijlociu, Arges si Dambovita ca urmare a unui nivel crescut de hidraulicitate.

In aceste conditii au declansat o linie de 220 kV din reteaua de transport a energiei electrice si unele linii de 110 kV din reteaua de distributie.

Interventia echipelor operative si a personalului de comanda operativa din cadrul centrelor de dispecer CEZ DISTRIBUTIE si TRANSELECTRICA a fost prompta, pentru a restabili alimentarea statiilor de transformare a energiei electrice din zonele afectate, astfel incat toti consumatorii sa fie realimentati in timpul cel mai scurt.

In perioada imediat urmatoare cei doi operatori vor efectua o analiza comuna a evenimentelor si a cauzelor care au condus la declansarile succesive din retelele de transport si de distributie pentru a se stabili masurile care se impun pentru ca astfel de incidente sa nu se mai repete.

Reamintim clientilor faptul ca pot transmite deranjamentul la Info Linia CEZ - 0251 929, program non-stop. Deranjamentul poate fi inregistrat si fara a se mai intra in contact cu un operator uman, clientii pot utiliza doar codul locului de consum si numarul de telefon, urmand pasii indicati de mesajele preinregistrate.