Energia vine de la fiecare dintre noi

Se schimba factura de energie electrica!

Contact Relatii Publice: media@evryo.ro

Facturile care vor fi transmise incepand cu luna martie 2016 vor avea urmatoarele caracteristici:

  • vor avea un format simplificat - pe prima pagina clientii vor avea la indemana principalele informatii de care au nevoie (despre furnizor, despre locul de consum - atat adresa locului de consum, cat si cea la care primeste facturile, valoarea facturii si din ce este ea compusa, perioada facturata, data scadentei, numarul de telefon la care se poate transmite indexul autocitit), iar in paginile urmatoare va avea la dispozitie detalii despre energia facturata si alte componente reglementate legal
  • vor ajuta clientul sa platesca atat cat consuma - in cazul in care clientul transmite in perioada mentionata pe factura, la numarul 0800 500 500 indexul autocitit, urmatoarea factura va fi emisa conform indexului comunicat de acesta. In luna in care are loc citirea contorului de catre operatorul de distributie, aceasta are prioritate asupra indexului autocitit transmis de client.

In plus, un alt element de noutate este faptul ca in mediul urban clientii casnici neeligibili vor primi factura de energie electrica lunar, iar in mediul rural, clientii casnici neeligibili vor avea incluse pe factura si alte taxe reglementate legal pentru o evidenta mai clara a facturilor primite.

Stabilirea cantitatii de energie facturate si frecventa platilor
Cantitatea de energie facturata este in continuare stabilita prin conventia de estimat sau prin transmiterea indexului autocitit pentru lunile in care contorul nu este citit de catre operatorul de distributie, iar o data la trei luni in mediul urban, respectiv o data la sase luni in mediul rural are loc citirea contorului de catre personalul specializat al operatorului de distributie.
In ceea ce priveste frecventa platilor, aceasta nu se modifica nici in cazul clientilor casnici din mediul urban care vor avea in continuare date de scadenta lunare si nici in cazul clientilor casnici din mediul rural care vor putea achita in continuare facturile o data la doua luni.

Clientii isi pot alege cum primesc facturile
Daca exista clienti casnici din mediul urban care s-au obisnuit cu transmiterea trimestriala a facturii si prefera sa o primeasca in continuare astfel, pot solicita in scris oricand, in mod gratuit, prin oricare dintre canalele de comunicare puse la dispozitie sa revina la facturarea trimestriala, dupa citirea de regularizare. Acestia vor primi factura in noul format, iar cantitatea de energie facturata va corespunde consumului inregistrat pe parcursul celor trei luni.
In cazul in care exista clienti care prefera formatul anterior de factura si li se pare mai util, acestia pot solicita, revenirea la acel format, insa acest lucru presupune si trecerea la categoria client eligibil .
Pentru detalii referitoare la noul sistem de facturare, clientii pot accesa www.cezinfo.ro, www.cez.ro sau pot intra in contact direct cu unul dintre operatorii de la Info Linia CEZ - 0251 929 sau din Centrele de Relatii cu Clientii CEZ.

Departamentul Relatii Publice, Brand si Marketing
CEZ Romania

1Clientul neeligibil este acel consumator care, din considerente tehnice sau economice, nu isi poate alege furnizorul sau nu isi exercita dreptul de a-si alege furnizorul.
2Cf Ordinului ANRE 88/2015 - pentru aprobarea contractelor cadru de furnizare a energiei electrice la clienti casnici si noncasnici ai Furnizorilor de Ultima Instanta, a conditiilor generale pentru furnizarea de energie electrica la clientii finali ai Furnizorilor de Ultima Instanta, a modelului facturii energiei electrice si a modelului de conventie de consum energie electrica utilizate de Furnizorii de Ultima Instanta.
3 Clientul eligibil este acel consumator care are dreptul sa isi aleaga furnizorul si sa contracteze direct cu acesta energia electrica necesara, avand acces la retelele de transport si/sau de distributie.