Contact Relatii Publice: media@evryo.ro
Este important de mentionat faptul ca procedura se aplica numai in cazul persoanelor fizice (consumatori casnici), persoanele juridice putand fi despagubite numai in conformitate cu clauzele prevazute in contractul de furnizare incheiat.
Cand se acorda despagubiri?
Consumatorii casnici au dreptul sa primeasca despagubiri pentru deteriorarea unor echipamente electrocasnice ca efect al unor supratensiuni accidentale produse din cauza operatorului de distributie care sunt confirmate de evidentele operative ale acestuia sau sunt sesizate de cel putin 3 consumatori.
Pasii de parcurs pentru a fi despagubiti:
1. Sesizati in scris furnizorului/ operatorului de distributie faptul ca electrocasnicele au fost deteriorate si solicitati acordarea de despagubiri ca urmare a deteriorarii aparaturii electrocasnice, in termen de 3 zile lucratoare de la data incidentului, cu mentionarea datei si orei acestuia;
2. Daca evenimentul reclamat se confirma si Comisia de Analiza s-a prezentat la domiciliul dumneavoastra pentru incheierea Procesului Verbal de constatare, atunci veti primi o adresa prin care sunteti invitati sa participati la intalnirea cu Comisia de Conciliere (instituita la nivelul operatorului de distributie), unde, impreuna cu dumneavoastra, se va incheia o Nota de Conciliere referitoare la aparatura electrocasnica defecta;
3. In termen de maximum 40 de zile calendaristice de la data incheierii Notei de Conciliere, prezentati-va la adresa sediului Comisiei de Analiza care se va comunica solicitantului odata cu vizita la domiciliu, cu toate documentele justificative, in original, reprezentand contravaloarea reparatiei/ achizitiei;
Documentele justificative sunt:
Cand nu se acorda despagubiri?
- situatii de forta majora;
- daunele sunt cauzate de intreruperi planificate notificate conform standardului de performanta;
- intreruperi accidentale ca urmare a functionarii protectiilor in caz de incident sau deranjament;
- interventii neautorizate in instalatiile electrice;
- incidentul a fost cauzata de catre consumator.
Cum sa iti protejezi electrocasnicele - cateva recomandari:
Departamentul Relatii Publice, Brand si Marketing
CEZ Romania