Contact Relatii Publice: media@evryo.ro
Acesta este rezultatul unui amplu program de investitii realizat in 2014 care s-a ridicat la valoarea de 150,96 milioane lei cheltuieli de investitii (CAPEX) si 155,05 milioane lei puneri in functiune (PIF). Avand in vedere nivelul la care au fost preluate retelele de distributie a energiei electrice din zona Olteniei in anul 2005, eforturile investitionale in medie de aproximativ 50 de milioane de euro pe an si evolutia duratei intreruperilor, se poate spune ca CEZ Distributie inregistreaza printre cele mai rapide evolutii de scadere a duratei intreruperilor din 2009 pana in 2014, conform rapoartelor ANRE. Continuam sa investim in reteaua de distributie a energiei electrice din zona in care operam punand accentul pe confortul clientului si servicii de calitate oferite acestuia.
Dincolo de investitiile pe care le realizam, mai raman insa problem grave de rezolvat, mai ales in zona pierderilor de energie. Pierderile totale in zona de licenta a CEZ Distributie variaza intre 11% si 12% la nivel de an cu valori ce depasesc frecvent 15% in perioada de iarna atunci cand numarul de sustrageri de energie se multiplica, in special ca urmare a utilizarii energiei electrice pentru incalzirea locuintelor.
De asemenea, transformatoare deteriorate, furtul uleiului electroizolant, conductoare si usi de acces sustrase reprezinta 65% din motivele care provoaca intreruperi accidentale in alimentarea cu energie electrica. Prejudiciul total adus de sustragerile din instalatii a conductoarelor sau a uleiului electroizolant in primul semestru din anul 2014 a fost de aproximativ 653 mii LEI, iar in anul 2015 a fost inregistrat o crestere de 24%, insumand peste 808 mii LEI. Aceasta suma este rezultata in urma cresterii numarului de transformatoare sau posturi de transformare inlocuite sau care au suferit interventii majore pentru remediere. Valoarea aceasta ar fi putut fi directionata catre lucrari de modernizare a retelei in locul lucrarilor de mentenanta, iar durata necesara remedierii acestor situatii a fost resimtita, din nefericire, de clienti.
Departamentul Relatii Publice, Brand si Marketing
CEZ Romania