Energia vine de la fiecare dintre noi

Lupta impotriva fenomenului de consum fraudulos de energie electrica implica si beneficii pentru consumatorii de buna credinta!

Contact Relatii Publice: media@evryo.ro

Ce beneficii decurg din stoparea fenomenului de consum fraudulos/ neinregistrat?

Consumatorii care aleg sa respecte prevederile legale in vigoare si sa nu recurga la un consum fraudulos de energie si chiar sa sprijine actiunile de combatere a acestuia, se pot bucura de o serie de beneficii:

  • Cresterea calitatii serviciului de distributie a energiei electrice si continuitate in alimentarea cu energie electrica;
  • Reducerea posibilitatilor de crestere a tarifelor de distributie a energiei electrice la clientii finali;
  • Descurajarea furtului de energie electrica prin constientizarea consecintelor si implicarea in actiunile de combatere a fenomenului;
  • Pastrarea neingradita a tuturor drepturilor pe care consumatorii le au in baza contractelor de furnizare: consultanta tehnica si tarifara, asigurarea din partea echipelor specializate a prezentei non stop la domiciliu in caz de deranjamente sau incidente in retea, modificari contractuale la cerere etc.

De ce ar trebui sesizata o suspiciune de consum fraudulos/ neinregistrat?

Orice interventie neautorizata in reteaua de distributie a energiei electrice poate avea consecinte care afecteaza starea tehnica a instalatilor, inclusiv consumatorii de buna credinta prin:

  • Defectarea instalatiilor de distributie a energiei electrice;
  • Imposibilitatea utilizarii aparatelor electrice la capacitate normala din cauza nivelului scazut al tensiunii;
  • Fluctuatii de tensiune care pot duce la arderea electrocasnicelor;
  • Intreruperea alimentarii cu energie electrica;
  • Incendii generate de improvizatiile utilizate;
  • Electrocutare.

Cine poate sesiza o suspiciune de consum fraudulos/ neinregistrat?


Orice persoana care constientizeaza faptul ca improvizatiile pot duce la incendii, ca acestea reprezinta un risc ridicat de electrocutare pentru intreaga comunitate din jurul celor care le realizeaza si doreste sa sesizeze o potentiala situatie de sustragere de energie electrica din reteaua CEZ Distributie, o poate face.

Toate sesizarile primite din partea clientilor, precum si identitatea acestora sunt confidentiale pe tot parcursul actiunilor specialistilor nostri de la Departamentul NTL (Pierderi Non tehnice).

Cum poate fi sesizata o suspiciune de consum fraudulos/ neinregistrat?
Pentru persoanele care doresc sa sesizeze o potentiala situatie de sustragere de energie electrica din reteaua CEZ Distributie, le stam la dispozitie:

  • Prin telefon la Info Linia CEZ la numarul unic 0251 / 929;
  • Online, click aici;
  • Prin posta la adresa: CEZ Romania SA, localitatea Targu-Jiu, Strada Depozitelor, numarul 2, judetul Gorj, cod postal 210238;
  • Prin depunerea personala a reclamatiei scrise la orice Centru de Relatii cu Clientii.

Departamentul PR, Brand si Marketing
CEZ Romania