Aderarea la serviciul E-factura presupune o serie de beneficii directe pentru consumator, din care amintim:
- reducerea duratei de transmitere - receptie a facturii - scaderea timpului de distribuire fizica a facturii la minim;
- rapiditate in luarea deciziei efectuarii platii - odata ce factura ti-a fost comunicata ai posibilitatea luarii deciziei de efectuare a platii in acel moment sau conform termenului de plata agreat prin contract, tinand cont de bugetul disponibil;
- acces in timp real la informatii - posibilitatea vizualizarii facturii de catre tine imediat ce aceasta este disponibila;
- arhivarea electronica a facturilor cu impact minim asupra mediului;
- gratuitatea serviciului - CEZ Vanzare nu percepe niciun cost suplimentar la factura pentru acest serviciu;
Pentru a primi factura in format electronic, clientul CEZ Vanzare poate utiliza una dintre urmatoarele optiuni:
- accesarea site-ului www.efactura.cez.ro si inregistrarea prin completarea unui formular folosind codul de client, datele de identificare (CNP pentru titular de contract furnizare persoana fizica/CUI pentru titular de contract furnizare persoana juridica), adresa de email valida.
- telefonic, apeland Info Linia CEZ la numarul unic 0251 929 selectand ( informatii comerciale, zilnic, in intervalul orar 08:00 - 20:00 cu tarif normal in reteaua nationala/gratuit de la telefoanele instalate in Centrele de Relatii cu Clientii precizand operatorului call-center codul de client, datele de identificare ale titularului de contract furnizare, adresa de email valida;
- online, click aici
- personal in orice Centru de Relatii cu Clientii CEZ Romania S.A., precizand codul de client, datele de identificare ale titularului de contract furnizare, adresa de email valida;
- prin posta la adresa: Str. Republicii, nr. 17, Tg-Jiu, jud. Gorj, cod postal 210152, precizand codul de client, datele de identificare ale titularului de contract furnizare, adresa de email valida;
- prin fax, la numerele: 0248 524 834 si 0248 524 832, precizand codul de client, datele de identificare ale titularului de contract furnizare, adresa de email valida;
- completarea unui formular, pe care sa il returneze completat cu date personale si de identificare a calitatii de titular de contract CEZ Vanzare (codul de client), garantand corectitudinea si lizibilitatea informatiilor. Formularul de aderare poate fi solicitat prin unul din canalele de comunicare mai sus mentionate (telefonic, email, fax, posta, direct la cel mai apropiat Centru de Relatii cu Clientii CEZ) sau poate fi descarcat aici. Ulterior, pentru transmitere, clientii pot folosi aceleasi mijloace de comunicare precizate mai sus (email, fax, posta, direct la cel mai apropiat Centru de Relatii cu Clientii CEZ).
In urma comunicarii datelor mai sus mentionate, clientul va primi pe adresa de email comunicata un link de confirmare, iar dupa accesarea acestuia se va activa serviciul E-factura.
Facem precizarea ca, in urma aderarii la serviciul E-factura, clientul nu va mai primi factura curenta CEZ Vanzare in format fizic, pe suport de hartie. Revenirea la primirea facturii tiparita pe suportul de hartie se poate face in orice moment, fara costuri suplimentare. Reactivarea acestei optiuni se va realiza in termen de maxim 30 de zile de la data la care furnizorul de energie electrica primeste solicitarea clientului in acest sens.
Departamentul Relatii Publice
CEZ Romania