Energia vine de la fiecare dintre noi

Cand, cum si de ce trebuie sa actualizez datele din contractul de furnizare a energiei electrice?

Contact Relatii Publice: media@evryo.ro

Actualizarea contractului de furnizare a energiei electrice este necesara in urmatoarele cazuri:

  • Modificarea unor elemente de natura administrativa, fara depasirea puterii aprobate prin avizul tehnic de racordare/ certificatul de racordare:

- schimbarea titularului locului de consum si/ sau de producere;
- schimbarea denumirii/ datelor de identificare a utilizatorului;
- schimbarea datelor de identificare a locului de consum si/ sau de producere, respectiv
schimbarea denumirii localitatii, a strazii, a numarului imobilului etc.
(Nomenclator stradal);

  • Modificarea unor elemente de natura tehnica a instalatiei de racordare a unui loc de consum si/ sau de producere, cu/ fara schimbarea puterii aprobate prin avizul tehnic de racordare/ a certificatului de racordare:

- modificarea punctului de delimitare a instalatiilor;
- modificarea punctului de masurare;
- indeplinirea unor conditii privind alimentarea cu energie electrica ce impun introducerea de
elemente noi sau modificarea ori inlocuirea unor elemente din instalatia de racordare cu
altele avand caracteristici tehnice;
- dezvoltarea din punct de vedere tehnic si energetic a activitatii utilizatorului la locul de consum si/ sau de producere, ce necesita depasirea puterii aprobate prin avizul tehnic de racordare;
- instalarea de generatoare noi, inlocuirea unor generatoare cu altele avand putere
instalata mai mare sau cresterea puterii instalate a generatoarelor existente prin
retehnologizare/ modernizare;
- cresterea puterii solicitate din reteaua electrica fata de puterea aprobata pentru locul de
consum respectiv, determinata de extinderea activitatii proprii, de dotarea suplimentara sau
de racordarea, in conditiile legii, a unui utilizator la retelele proprii;
- dezvoltarea din punct de vedere tehnic si energetic a activitatii unui utilizator la locul de
consum prin racordarea de generatoare la instalatia de utilizare si evacuarea in reteaua din
amonte de punctul de delimitare a energiei electrice produse, respectiv dezvoltarea in
etape a activitatii utilizatorului necesitand etapizarea puterii aprobate prin avizul tehnic de
racordare.

Actualizarea contractului de furnizare a energiei electrice se realizeaza in conformitate cu prevederile Regulamentului de furnizare a energiei electrice la consumatori, aprobat prin H.G. nr.1007/2004, cu actualizarea in prealabil, a avizului tehnic de racordare sau a certificatului de racordare, dupa caz (conform prevederilor Regulamentului privind racordarea utilizatorilor la retelele electrice de interes public, aprobat prin Ordinul nr. 59/2013).

Pentru actualizarea avizului tehnic de racordare sau a certificatului de racordare si a contractului de furnizare a energiei electrice, este necesara completarea de catre clientii casnici sau noncasnici a formularelor destinate si transmiterea acestora la furnizorul de energie electrica, insotite de documentatia aferenta.

Documentele necesare pentru clientii casnici sunt:
- Cerere actualizare aviz tehnic de racordare - consumatori casnici, in care in care trebuie mentionat, la rubrica „Alte precizari", indexul de pe contorul de decontare a energiei electrice;
- Cerere incheiere contract de furnizare energie electrica, in care trebuie mentionat tipul de tarif;
- Conventie Consum pentru modificarea cantitatii de consum estimat la consumatori casnici;
- Declaratii tip privind taxele pentru serviciile publice de radiodifuziune/ televiziune (daca este cazul).
- Copia actului de identitate a solicitantului;
- Copia actului de proprietate sau alt document legal care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului care face obiectul locului de consum;

Documentele necesare pentru clientii noncasnici sunt:
- Cerere actualizare aviz tehnic de racordare;
- Chestionar energetic - mici consumatori;
- Chestionar energetic - mari consumatori;
- Cerere incheiere contract de furnizare a energiei electrice - agenti economici;
- Conventie Consum pentru modificarea cantitatii de consum estimat la agentii economici;
- Declaratii tip privind taxele pentru serviciile publice de radiodifuziune/ televiziune.
- Acte juridice de functionare, dupa caz: certificat de inregistrare/ cod unic de inregistrare la Oficiul
Registrul Comertului, codul de inregistrare fiscal sau alte autorizatii legale de functionare
emise de autoritatile competente, in copie;
- Copia documentului de identitate a reprezentantului legal al societatii;
- Copia actului de proprietate sau alt document legal care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului care face obiectul locului de consum;

Formularele necesare pot fi descarcate de pe site-ul companiei www.cez.ro sau pot fi solicitate prin unul din urmatoarele canale de comunicare CEZ:
- telefonic, apeland Info Linia CEZ, numar 0251 929, zilnic in intervalul orar 08:00 - 20:00;
- online, click aici;
- prin fax la 0248 52 48 32 sau 0248 52 48 34;
- prin servicii de curierat la adresa: Servicii Clienti, B-dul Republicii, localitatea Targu Jiu, numarul 17, judetul Gorj, cod postal 210152;
- direct, la oricare Centru de Relatii cu Clientii CEZ.

Mentionam ca tarifele practicate de catre operatorii de distributie pentru emiterea Avizelor de amplasament si a Avizelor tehnice de racordare ca urmare a modificarii unor elemente de natura administrativa sau tehnica variaza in functie de tipul de consumator (utilizator nou sau existent) si sunt aprobate de catre Autoritatea Nationala de Reglementare in Domeniul Energiei (prin Ordinul nr. 32/06.07.2005 al Presedintelui Autoritatii Nationale de Reglementare in Domeniul Energiei).

De asemenea, precizam ca pentru incheierea unui contract de furnizare a energiei electrice este obligatoriu depunerea de catre orice consumator a actului de proprietate sau alt document legal care sa ateste dreptul locativ asupra spatiului care face obiectul locului de consum respectiv, iar in cazul in care nu poseda un astfel de document, sau acesta nu are caracter definitiv, furnizorul poate percepe o garantie de la consumator sau poate incheia un contract de furnizare a energiei electrice pe durata limitata de timp, de cel mult un semestru.

Pentru orice informatii legate de serviciile noastre de furnizare a energiei electrice puteti apela Info Linia CEZ, numar unic de telefon 0251929, zilnic in intervalul orar 08:00 - 20:00.

Departamentul Relatii Publice
CEZ Romania