Contact Relatii Publice: media@evryo.ro
CEZ a initiat procesul de cesiune anul trecut, in iulie. Acesta este legat de decizia CEZ a a incheia rapid investigatia Comisiei Europene lansata in 2009, si sa faca acest lucru prin intermediul unui accord amiabil prin care CEZ a fost de acord sa vanda una din termocentralele pe carbine. Un alt motiv pentru cesiune este faptul ca Chvaletice este una dintre centralele care nu au au fost prevazute sa fie exploatate pe termen lung in potrofoliul activelor de productie energie din portofoliul CEZ.
In concordant cu strategia sa de a opera doar surse de producere energie cu emisii scazute pe viitor, CEZ a decis sa investeasca semnificativ doar in imbunatatirea centralelor electrice bazate pe carbine din Republica Ceha, carora CEZ le poate furniza carbune din propriile mine, fara sa intampine riscul unor dispute comerciale cauzate de alimentarea cu carbine. Acest mod de lucru se aplica centralelor din Ledvice, Tusimice, si Prunerov, in care CEZ a investit semnificativ pentru a asigura ca indeplinesc toate standardele de mediu relevante, pentru a imbunatati semnificativ eficienta lor si a reduce emisiile de dioxid de carbon comparativ cu nivelurile actuale si sa le faca operabile si in deceniile care vor urma.
Centrala electrica Chvaletice:
Centrala electrica Chvaletice (cu o capacitate instalata de 800 MW) este formata din 4 unitati de 200 MW, care au fost lansate comercial pe o perioada de un an - de la sfarsitul anului 1977 pana la finalul anului 1978. Centrala utilizeaza turbine care condenseaza cu trei corpuri care exercita aceeasi presiune asupra aburului cu opt prize de abur neregulate. Productia lor nominala este de 200 MW. Se regasesc in aceasta unitate si 2 cazane proiectate sa asigure fluxul prin intermediul lor prevazute cu un cuptor de granulare. Gratie furnalului care are peste 300 m, Chvaletice domina Boemia de Est. Turnurile de racie au aproximativ 100 m inaltime, iar diametrul lor la sol are aproximativ 60 m.
La inceput, combustibilul pentru centrala electrica Chvaletice a fost asigurat intr-un mod combinat (cu trenul pana la Lovosice si de acolo cu vapoare) Din motive legate de cost, din 1995 carbunele a fost transportat pana la centrala doar cu trenul. Vagoanele sunt descarcate cu ajutorul unui aparat rotativ de basculare. Apoi carbunele este transportat cu ajutorul benzilor transportoare intre-o zona de stocare a carbunelui sau direct catre sala cazanelor.
Ladislav Kriz, Purtator de cuvant CEZ