Energia vine de la fiecare dintre noi

Autocitire

Incepand cu jumatatea lunii martie 2016, puteti transmite indexul autocitit mai usor, fara a mai intra in contact cu un operator.

Puteti transmite in continuare indexul la numarul de telefon 0800 500 500, de data aceasta prin tastarea codului de autocitire si a indexului afisat de contor, dupa parcurgerea catorva pasi simpli:


1. Pregatiti informatiile pentru efectuarea apelului:

  • cititi contorul si notati indexul aferent fiecarui registru de energie electrica;
  • va recomandam sa aveti la indemana codul de autocitire care trebuie tastat pe telefon. (Codul de autocitire este compus din 10 cifre si incepe cu cifrele 005);
  • pentru ca indexul transmis sa fie inregistrat, este necesar sa respectati perioada de autocitire.

*Codul de autocitire, numarul de telefon de autocitire si perioada de autocitire sunt mentionate pe factura dumneavoastra.


2. Apelati numarul de telefon 0800 500 500.

3. Introduceti codul de autocitire:

Dupa apelarea numarului de telefon, veti fi intampinat de un mesaj preinregistrat, iar prima informatie care va este solicitata este codul de autocitire.

  • Daca veti introduce codul de autocitire corect, tastati # si veti primi mesajul "Va rugam apasati 1 daca codul introdus este corect si 2 daca doriti sa il reintroduceti."
  • Daca nu reusiti sa introduceti codul de autocitire corect, aveti posibilitatea sa-l mai introduceti inca o data. Dupa cele doua incercari apelul va fi deconectat.

4. Introduceti indexul autocitit:


Dupa introducerea codului de autocitire, veti fi indrumat sa introduceti indexul afisat de contor.

  • Daca veti introduce indexul corect, tastati # si veti primi mesajul "Va rugam apasati 1 daca indexul introdus este corect si 2 daca doriti sa il reintroduceti.";
  • Daca nu reusiti sa introduceti indexul corect, aveti posibilitatea sa-l mai introduceti inca o data.
  • Dupa cele doua incercari, daca nu ati introdus indexul corect, veti primi mesajul: „Indexul introdus nu corespunde criteriilor de validare. In maxim 24 ore lucratoare veti fi contactat de un reprezentant al serviciului nostru".

Este bine sa stiti ca, in situatia in care nu reusiti sa introduceti indexul autocitit prin linia telefonica dedicata acestui serviciu (0800 500 500), aveti posibilitatea sa apelati Info Linia CEZ la numarul de telefon 0251 929, pentru a primi consultanta de la un operator Call Center.


Principalele caracteristici ale acestuia sunt:

  • Cantitatea de energie electrica consumata de catre clienti va putea fi determinata si facturata, intre citirile realizate de catre operatorul de distributie, pe baza indecsilor autocititi lunar de catre clienti.
  • Clientii casnici si non-casnici, care doresc sa adere la serviciul de autocitire, pot transmite lunar furnizorului, un index autocitit, pentru fiecare contor/ loc de consum in parte.
  • Facturile de energie electrica vor contine informatii despre procesul de autocitire si despre procesul de citire derulat de operatorul de distributie.
  • Indexul autocitit va fi transmis furnizorului utilizand numere intregi (nu vor fi acceptate zecimalele inregistrate de contor la un anumit moment).
  • Pentru transmiterea indexului autocitit clientii au la dispozitie un interval de 5 zile calendaristice, care este comunicat in cuprinsul facturilor. Nu se vor prelua indecsii autocititi in afara intervalului stabilit pentru autocitire.
  • In perioada stabilita pentru primirea indecsilor autocititi va fi acceptata transmiterea acestora o singura data (nu se accepta cate unul in fiecare zi calendaristica din intervalul specificat).
  • Transmiterea lunara a indecsilor autocititi va conduce la un proces de facturare lunara si la emiterea unor facturi de regularizare in baza consumului real de energie electrica.
  • Autocitirea nu va inlocui citirea efectuata de catre operatorul de distributie in conformitate cu programul stabilit de citire. In luna in care este programata citirea contoarelor, pentru emiterea facturii va fi luata in calcul citirea efectuata de operatorul de distributie. Mentionam ca pentru aceasta, clientul este obligat conform prevederilor legale in vigoare sa asigure accesul pentru citirea contorului.

Folosind canalele de comunicare ale companiei, toti clientii au fost informati despre noul proces de facturare a energiei electrice bazat pe indecsii autocititi.


Pentru clientii care nu-si doresc sa transmita indexul sau sa isi actualizeze consumul estimat, actualul sistem de facturare ramane valabil.

Pentru clientii non-casnici mici consumatori, cu contracte reglementate (tarif Serviciu Universal - Componenta de Piata Concurentiala, FUI - Furnizor de Ultima Instanta):

  • Citirea contorului se va realiza de catre operatorul de distributie cu o periodicitate de 3 luni calendaristice, respectiv 6 luni calendaristice pentru clientii din mediul rural cu consum mic, sub 0,012 GWh/an;
  • Facturarea va fi lunara, structura standard a facturii fiind: regularizare (consum realizat), adunat cu estimatul pana la finalul lunii de consum, sau estimat pe baza consumului realizat intr-o perioada similara/ consum estimat contractat);
  • In general pe parcursul unui an calendaristic clientul va primi 12 facturi de energie electrica: 4 facturi de regularizare adunat cu estimatul pana la finalul lunii de consum si 8 facturi de estimat;
  • Facturarea taxelor Radio - TV va fi trimestriala (in lunile martie, iunie, septembrie si decembrie). Acestea nu sunt incluse in factura de energie electrica, avand un format separat. Totodata va fi transmisa in acelasi plic cu factura de energie electrica pentru fiecare client in parte.
  • Taxele de deconectare/ reconectare nu sunt incluse in factura de energie electrica indiferent daca operatiunile de deconectare/ reconectare sunt realizate in sistem, cu sau fara index citit. Pentru aceste taxe sunt emise facturi separate de cele de energie.

Pentru clientii non-casnici mari consumatori, cu contracte reglementate (tarif Serviciu Universal - Componenta de Piata Concurentiala, FUI - Furnizor de Ultima Instanta):

  • Citirea contorului se va realiza de catre operatorul de distributie cu o periodicitate lunara, la finalul perioadei de consum;
  • Facturarea se va face lunar prin emiterea a doua facturi: o factura de regularizare (consum realizat), avand data emiterii aceeasi cu ultima zi a lunii calendaristice de consum, si o factura de estimat avand data emiterii aceeasi cu prima zi din luna urmatoare de consum;
  • In general pe parcursul unui an calendaristic clientul va primi 24 facturi de energie electrica: 12 facturi de regularizare si 12 facturi de estimat;
  • Facturare taxelor Radio - TV va fi trimestriala (in lunile martie, iunie, septembrie si decembrie). Acestea nu sunt incluse in factura de energie electrica, avand un format separat, factura aferenta fiind transmisa in acelasi plic cu factura de energie electrica, pentru fiecare client in parte;
  • Taxele de deconectare/ reconectare nu sunt incluse in factura de energie electrica indiferent daca operatiunile de deconectare/ reconectare sunt realizate in sistem, cu sau fara index citit, fiind emise facturi separate de cele de energie.

Pentru a afla mai multe informatii despre procesul de facturare a energiei electrice bazat pe indecsii autocititi, va invitam sa accesati pagina de intrebari si raspunsuri.