Energia vine de la fiecare dintre noi

Responsabilul cu Protectia Datelor cu Caracter Personal

In conformitate cu prevederile Regulamentului General privind Protectia Datelor nr. 679/2016 (GDPR), a fost desemnat un Responsabil cu Protectia Datelor Personale (DPO) la nivelul Evryo si Distributie Energie Oltenia. Acestei persoane ii puteti adresa intrebarile dvs. referitoare la modul in care societatile din Evryo va prelucreaza datele personale, precum si la drepturile pe care le aveti in legatura cu aceste prelucrari.
 
Evryo trateaza cu rigurozitate subiectul protectiei datelor cu caracter personal, iar aceasta sectiune din cadrul website-ului nostru este dedicata informarii dumneavoastra cu privire la situatiile si circumstantele in care puteti interactiona cu DPO-ul nostru pentru solicitari referitoare la datele dvs. cu caracter personal. 
 
Va rugam sa aveti in vedere faptul ca aceasta sectiune este dedicata exclusiv modalitatii de comunicare cu DPO. Veti fi informat/a separat, conform cerintelor GDPR, cu privire la situatiile concrete in care anumite societati din Evryo in Romania va pot prelucra datele cu caracter personal (de exemplu, cand deveniti client/a, cand va abonati la Newsletter, cand participati la un eveniment etc.). 

Ce este DPO sau Responsabilul cu Protectia Datelor Personale?

Sintagma DPO sau Data Protection Officer se refera la Responsabilul cu Protectia Datelor Personale. Aceasta este o functie specifica dintr-o organizatie, care are rolul de a monitoriza respectarea GDPR.

Cine poate contacta Responsabilul cu Protectia Datelor Personale?

Persoanele vizate (persoanele ale caror date personale sunt prelucrate de catre entitati ale Evryo) pot apela la Responsabilul cu Protectia Datelor Personale din cadrul Evryo pentru orice intrebare sau solicitare referitoare la datele lor personale care sunt colectate, stocate sau prelucrate in orice fel de catre companiile ce fac parte din Evryo.
 
Responsabilul cu Protectia Datelor Personale este desemnat in conformitate cu art. 37 din GDPR.
Pe langa alte atributii, DPO reprezinta punctul de contact pentru persoanele vizate, pe chestiuni ce tin de prelucrarea datelor cu caracter personal si exercitarea drepturilor acestora conform GDPR.

Ce este o persoana vizata?

O persoana vizata este orice persoana fizica ale carei date cu caracter personal sunt prelucrate de catre o entitate apartinand Evryo. Drepturile si obligatiile din GDPR se aplica numai in legatura cu o persoana fizica in viata, fiind excluse din acest regim juridic datele apartinand persoanelor decedate. In contextul Evryo, persoanele vizate sunt preponderent clientii, angajatii, participantii la diferite evenimente, persoanele care interactioneaza in diferite moduri cu website-urile Evryo, reprezentantii partenerilor de afaceri, precum si alte persoane ale caror date ar putea fi prelucrate.

In ce situatii puteti contacta Responsabilul cu Protectia Datelor Personale?

Responsabilul cu Protectia Datelor Personale este punctul unic de contact la care persoanele vizate pot semnala aspecte legate de prelucrarea datelor lor cu caracter personal, inclusiv exercitarea drepturilor prevazute in GDPR.
 
Acest set de drepturi include, in particular:
• Dreptul de a fi informat
• Dreptul de acces
• Dreptul la rectificare
• Dreptul la stergerea datelor (“dreptul de a fi uitat”)
• Dreptul la restrictionarea prelucrarii
• Dreptul la portabilitatea datelor
• Dreptul la opozitie
• Dreptul de a nu face obiectul unei decizii bazate exclusiv pe prelucrarea automata, inclusiv crearea de profiluri, care produce efecte juridice care privesc persoana vizata sau o afecteaza in mod similar intr-o masura semnificativa
• Dreptul de a depune o plangere

Care sunt modalitatile prin care puteti contacta Responsabilul cu Protectia Datelor Personale?

  • Prin aplicatia electronica: Vreau sa contactez DPO-ul
  • In scris, la fiecare Centru de Relatii cu Clientii (CRC) sau la adresa biroului DPO:
  • Biroul pentru Protectia Datelor Personale, Bulevardul Ion Ionescu de la Brad, 2B, Sector 1, Bucuresti
  • Prin e-mail la:
  1. Pentru cazul in care operatorul de date este Distributie Energie Oltenia S.A. (DEO): dpo_deo@distributieoltenia.ro
  2. Pentru cazul in care operatorul de date este orice alta companie din cadrul Evryo, in afara de Distributie Energie Oltenia S.A. (DEO): dpo@evryo.ro

Atunci cand contactati DPO-ul Evryo, datele dvs. cu caracter personal pot fi folosite astfel:

  • Mai intai, sunt necesare datele dvs. de identificare pentru a va verifica identitatea si pentru a va gestiona in mod eficient cererea. In functie de natura dreptului pe care il exercitati, veti primi instructiuni cu privire la modalitatea prin care va puteti dovedi identitatea.
  • Datele dumneavoastra cu caracter personal vor fi stocate in sistemul informatic al DPO pana la solutionarea cererii, plus un termen de 5 ani de la data solutionarii definitive, pentru a servi ca probe in solutionarea eventualelor litigii sau in scopul respectarii procedurilor administrative. Datele vor fi puse la dispozitia companiilor din cadrul Evryo care sunt vizate in cererea dumneavoastra.

Cum tratam solicitarile referitoare la datele cu caracter personal?

La primirea cererii dumneavoastra, se va trece imediat la rezolvarea acesteia. Raspunsul va fi trimis catre dumneavoastra in termen de o luna de la data la care primim cererea completa si reusim identificarea dumneavoastra. Aceasta perioada poate fi extinsa cu maximum doua luni in situatii exceptionale, in care volumul si complexitatea cererilor primite de la dvs. depasesc capacitatea alocata rezolvarii acestora. DPO va va notifica cu privire la aceste eventuale extinderi ale termenului de raspuns in maximum o luna de la primirea cererii, precizand totodata si motivele ce stau la baza acestei extinderi.
 
In cazul unei cereri incomplete, DPO va va solicita sa completati cererea cu informatiile necesare. 
 
In acelasi timp, dorim sa subliniem faptul ca in situatia in care nu veti oferi informatiile necesare completarii cererii, nu vom putea da curs cererii dvs.
 
In cazul in care cererea este trimisa prin intermediul mijloacelor electronice de comunicare, raspunsul va fi transmis catre dumneavoastra prin intermediul aceluiasi canal de comunicare, in masura in care acest lucru este posibil.
 
In cazul in care o companie din cadrul Evryo nu poate raspunde solicitarii dumneavoastra, veti fi informat in termen de maximum o luna de la data primirii cererii cu privire la motivele din pricina carora cererea dumneavoastra nu a putut fi solutionata si cu recomandarile privind institutiile abilitate sa solutioneze cererea.